Er han vil med mig eller....
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus!
Jeg er pige på 17 år, som er træt af ikke at kunne tage sig sammen og snakke med de drenge, jeg forelsker mig i. Jeg har været forelsket flere gange, men har aldrig rigtig fået sagt det til personen. For et år siden startede jeg i 1.g, hvor jeg hurtigt blev venner med en af drenge fra min klasse. Vi havde det altid sjovt sammen til festerne, og når vi var til de her fester, blev jeg altid lidt smigret af ham, da han købte øl til mig, ville følge mig ud til bilen efter festen, sagde jeg var en rigtig god veninde, sendte snaps af hvilket tøj han skulle tage på, bød mig op til dans hele galla-aftenen og andre små ting. Han har gjort mig totalt forvirret, fordi når vi er til fest, er han altid ude efter og finde en eller anden pige han kan score, og spørge mig til råds om hvilke, men samtidig er han altid så venlig over for mig! Her efter sommerferien startede jeg så i 2.g, og vi var igen til fest sammen, hvor vi hurtigt mødtes ved indgangen inden festen. Her gav han mig et kys på kinden og sagde jeg så godt ud, men under hele festen prøvede han at score alle mulige men forgæves. Ved festens slutning inviterede han så til efter fest, og pludseligt stod vi bare og holdt om hinanden, hvilket jeg selvfølgeligt syntes var dejligt. Nu er jeg bare hver at være træt af at være forelsket i ham, fordi jeg ikke ved, hvad han synes om mig. Nogen gange så tænker jeg, om han inderste inde også godt kan lide mig, men ikke tør score mig, da jeg ikke er så løs på tråden, som dem han går efter til fest, hvorimod jeg er en pige med begge ben på jorden, som hellere vil finde den rigtige! Altså det jeg egentligt godt kunne tænke mig at få svar på er: hvordan I tror jeg skal tolke alle hans signaler og hvordan jeg kan få snakket med ham om mine følelser til ham, da jeg ikke orker at været forelsket i ham mere, hvis jeg ikke har nogen chance.
Jeg håber, det giver mening det jeg har skrevet :)
Hilsen den håbløse forelskede

Svar:
Hej med dig.
Puh, jeg kan godt forstå, hvis du er lidt forvirret. Det virker til, du modtager lidt blandede signaler fra ham, så det kan være svært at finde ud af, hvad der er venskab, og hvad der måske er lidt noget andet.
Det er altid svært, når man bliver forelsket i sine venner, for på den ene side vil man gerne være mere end bare venner, og på den anden side er man bange for at miste venskabet, hvis følelserne ikke er gengældt. Derfor tænker jeg, du måske skal vente lidt med at snakke med ham om dine følelser. Prøv at tage tingene lidt som de kommer, og når I er til fest sammen, kan du måske prøve at vise ham, du synes han er tiltrækkende. Det kan være et lille ekstra smil, et ekstra knus, et kys på kinden eller noget helt fjerde. Generelt er blid kropskontakt en god vej frem. Måske er han slet  ikke klar over, han faktisk godt kan lide dig som mere end en ven. Måske handler det om, at han skal se dig i et nyt lys, så du ikke "bare" er veninden, men er en potentiel mere-end-en-veninde.
Hvis du slet ikke kan holde ud at gå i uvished om hans følelser, er du nødt til at tage en snak med ham om det. Simpelthen sige til ham, at du har følelser for ham, og spørge hvordan han har det med dig. Hvis du gør det, skal du bare være forberedt på, at han måske ikke føler det samme, og at det kan have negative konsekvenser for jeres venskab, fordi det nogle gange er svært at være venner, når den ene har fortalt om sine følelser. Hvis du er bange for at miste venskabet, men gerne vil videre fra forelskelsen, kan du prøve at trække dig lidt væk fra ham, eller måske begynde at snakke med andre spændende fyre fra gymnasiet. Nogle gange hjælper det at få det lidt på afstand og opdage, der er andre skønne fisk i havet.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen
Tanne