er forælsket
brevkassespørgsmål af
ulla
12 år
hej brevkasse
jeg er ne pige på 12 som godt kan lide en dreng som lige er startet i vores klasse nogle gange tror jeg at han også kan lide mig men dagen efter vil han meget hellere snakke med en anden pige jeg tør ikke spøge om han kan lide mig og jeg kan ikke få ham ud af hovdet
jeg ved ikke om han kan lide mig hjælp
fra mig

Svar:
Hej med dig
Det kan godt være rigtig svært at blive helt klog på hvad andre tænker. Særligt når nu han den ene dag virker meget interesseret og andre dage ikke så meget.
Når nu han er helt ny i klassen tænker jeg, at han nok er meget nysgerrig på at snakke med mange forskellige for at lære jer alle sammen at kende. Mennår nu I snakker rigtig godt nogle dage,synes han sikkert også godt om dig.
Kunne du måske komme til at fælges med ham fra skole. Lave noget gruppearbejde med ham, eller komme på hold med ham i idræt? Et eller andet som giver dig mulighed for at komme lidt tættere på ham og snakke lidt mere med ham?
Jeg tænker du bliver nødt til at vise ham at du er interesseret i ham. Du kan selvfølgelig hoppe lige ud i det og sige det lige ud, men du kan også prøve i det små, ved at prøve at snakke om de ting han godt kan lide. Eller måske spørge ham lidt om hvad han kan lide at lave i sin fritid...hvad for noget musik han hører og sådan noget.
Jeg kan godt forstå hvis du synes det er svært at snakke med ham. Men nogle gange bliver man bare nødt til at hoppe ud i det, og satse lidt.
Held og lykke med det
Niels-Christian