er det at være unormal
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
heeeeeeeeeeej :D jeg har skrevet herinde før med nogle andre ting... men nu er der så kommet et nyt problem jeg er lige startet til hip hop med min veninde og vi har en mand som danselære(han er ikke særlig gammel måske 20 eller 21) men sagen er at jeg er blevet forelsket i ham er det ikke lidt unormalt at være forelsket i sin danselære? og jeg tænker hele tiden på ham og om han kommer næste gang min veninde synes også at han er pæn og vi havde rigtig meget øjnkontak til min første time det blev jeg ret glad for.... håber i kan hjælp / eller give nogle gode råd

Svar:
Hej med dig!
Allerførst vil jeg sige til dig, at det er rigtig godt, at du skriver til brevkassen. Jeg kan se, at du har brugt cyberhus før og jeg synes det er super godt, at du spørger, når du er i tvivl om noget.
Jeg synes, det lyder vildt fedt, at du er startet til hip hop sammen med din veninde :-)
Du spørger om det er unormalt at være forelsket i sin danselærer... Mit korte svar til det er NEJ. Det er fuldstændig normalt at blive glad for en lærer og godt kunne lide ham, også selvom han er ældre end dig. Det er der mange, der oplever :)
Du fortæller, at du tænker meget på ham, det er jo rigtig dejligt, at han er sød og rar og du glæder dig til at komme til dans.
Jeg kan sagtens forstå, at du bliver i tvivl, om det er normalt at være forelsket i sin lærer. Det er det, men jeg vil gerne fortælle dig, at sommetider kan man godt blive forelsket, uden at det behøver at blive til mere end det.
Jeg kommer til at tænke på nogle ting, når jeg læser dit spørgsmål:
1) Du skal vide, at der er stor forskel på at være 13 og 21 år. I er to meget forskellige steder i livet. En mand på 21 kan f.eks have interesse for politik og samfund, mens skole og veninder måske er det vigtige i dit liv lige nu.
Der er også stor forskel på, hvordan man er kærester, når man er 13 og 21 år. En fyr på 21 kan have mange erfaringer med sex, hvor du måske tænker på det og har prøvet at kysse.
Det er faktisk også derfor, at der er lavet en lov, som hedder den seksuelle lavalder, som skal passe på dig og andre unge under 15 år. Det betyder at en mand på 21 år ikke må kysse en pige under 15 år, fortælle at hun er dejlig og have sex med hende.
2) Du skriver, at I havde meget øjenkontakt den første gang til dans, og at du var meget glad for det. Det kan jeg godt forstå. Han lyder som en sød lærer, og jeg er sikker på, at han gerne vil have, at I har det godt, når I er til dans hos ham. Han kan godt have øjenkontakt og smile til jer, uden at der er mere i det. Jeg tror, han gerne vil vise dig, at du er velkommen og mere ligger der ikke i det.
Så kære du, du må gerne være forelsket :) Hip hop du bare derudad og ha det sjovt til dans :)
Mange hilsner Rikke