Er det underligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej cyberhus!
jeg er en pige på 13 år og alle pigerne fra min klasse ved rigtigt meget om makeup og det er næsten det eneste de taler om og jeg kan slet ikke følge med jeg ved ingenting om makeup det eneste jeg kender er mascara og lipgloss og jeg prøver også at se beauty bloggere på youtube jeg synes bare det er mega kedeligt og jeg kan bare ikke sætte mig ned og se beauty blogs en til to timer om dagen som de andre kan jeg kender selfølgelig godt alt det andet makeup ved bare ikke hvordan man lægger det.........er det underligt? Hilsen Anna

Svar:
Hej med dig
Tøj, makeup og det at se godt ud, er noget der fylder rigtig meget hos nogle piger. Men det er altså også helt normalt, at man ikke har styr på det hele, fordi det ikke er noget der interesserer en, ligesom det ikke interesserer dig.
Det er som om, at der er en tendens til, at man går med makeup og måske gerne vil se voksen ud, tidligere end det overhovedet er nødvendigt. Jeg tænker slet ikke, at du som 13 årig, har brug for at kende til alle mulige måder at ligge makeup på. Det er mindst lige så godt at have alle mulige andre interesser, som at se på beauty blogs hver dag, så jeg synes helt klart bare at du skal gå op i lige det du har lyst til, og ikke lade dig påvirke af, hvad de andre piger går op i. Så nej, du er ikke spor underlig, overhovedet. Tværtimod synes jeg måske det kan være tidligt at gå så meget op i sit udseende, som det kunne lyde som om, de andre piger måske gør. Der er også mange, både unge og voksne, der aldrig bruger makeup, da de måske godt kan lide bare at se naturlige ud, eller slet ikke går op i makeup. Der er også mange som du, der måske kun kender til hvordan man lægger mascara, fordi det er det eneste de bruger og derfor ikke har brug for at vide andet. Så mit råd til dig er at du bare skal gøre lige hvad du har lyst til, og ikke spilde tiden med at se beauty blogs, når du faktisk synes, at det er rigtig kedeligt.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Hilsner fra
Annika