er det sandt det han siger
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
kære cyberhus
jeg skriver til jer får at få jeres mening?
får mindere end en uge siden havde jeg en kæreste men der gik nogle ting galt til en fest.
vi havde et rigtig godt forhold til hinanden jeg så på ham som en ven og han ville mere end det, jeg ville i gøre ham ked af det så vi fik noget kørene han belv ved med at sige at jeg bedtyd meget for ham og alt det der, jeg vidste ikke hvordan jeg skulle komme væk det. vi kyssede 2 gange op på skolen ude på tolittede før vi fant en dag hvor vi skulle være sammen, jeg tog så hjem til ham, og heller ikke der kunne jeg lig ham, men da vi var sammen var det som om vi havde kærester i 5 år vi lå bare og holde om hinanden i tre timer i mens vi kyssede, jeg kunne jo vildt godt lig ham men ikke på den måde, som dagene gik blev jeg mere vild med ham en ikke så meget som jeg burte, jeg vidste godt at han holdte mere af mig jeg tog så hjem til ham igen en uge efter hvor det var lige så kærligt som sidst og denne gang gav han mig finger det er noget miget stort for mig da jeg aldrig har givet mig så meget til en person før ( jeg er jomfru) jeg kunne mærke mine følgelser blev stærkere og stærkere efter det skulle vi til en fest 2 dage senere og til festen gik det helt galt folk sagde til mig at han havde røget hash og han gad slet ikke med mig men det værste var at en af hans venner havde sagt til næsten alle til festen at han havde fårt nøgen billeder af mig og min kærste sagde overhovde ikke noget til det ( vores forhold var lidt hemmligt så hans ven vidste det ikke ) jeg græd hele den aften så jeg tog hjem og næste morgen fant jeg så ud af at han havde taget min bedste venide på røv og at havde sagt til min bedste ven at han kun var sammen med mig fordi jeg var nem. vi havde et kæmpe diskusjon den dag og blev endig om at det var slut
og det er her jeg skal bruges jeres hjælp
jeg tror ikke på at han aldrig har kunne lig mig at han er lige glad med mig jeg tror han forlod mig fordi jeg skal på efterskole og det er han rigtig ked af
det var han iværfald da jeg sagde det til ham han tror jeg finder en der er bedere
og nu er jeg så vild med ham at jeg græder vær dag jeg vidste nok bare ikke hvor meget han bedtyd før han var væk ( vi går ikke klasse sammen og vi snakker ikke sammen mere overhovde og jeg har kunne mærke på ham at han har været meget stille end han er nomalt) hvad tror i ???

Svar:
Hej du
Du står i en rigtig træls situation, hvor du og din kæreste er gået fra hinanden. Det kan være hårdt, og jeg kan sagtens forstå, at du er ked af det lige nu.
Når man slår op med en kæreste, så kan man sige, at man står i slags sorg-proces. Man har mistet én, som man har holdt eller stadig holder af. Derfor kan man have virkelig mange følelser og tanker i spil. I sådan en process kan der også dukke mange spørgsmål op. Det er helt naturligt. Måske hører man noget fra nogen, som man ikke har lyst til at høre. I dit tilfælde har du hørt, at din ekskæreste ikke rigtig har haft følelser for dig. Sådan noget kan gøre rigtig ondt indeni. Specielt hvis man holder meget af en, som du holder af ham. Det kan nærmest gøre fysisk ondt i hjertet at tænke på, om det hele har været for sjov fra hans side, kunne jeg forestille mig. I dit brev spørger du, om det kan være rigtigt, at din eks-kæreste har været ligeglad hele tiden, eller om han har slået op, fordi han er ked af, at du skal på efterskole. Det er desværre ikke noget, der er helt nemt at svare på. Kun din eks-kæreste kan svare dig helt ærligt på det. Det vil altså kun være muligt at få svar på det spørgsmål, hvis du snakker med ham selv.
Hvis det er noget, som bliver ved med at fylde meget for dig, og du ikke føler, at du kan komme videre, kan du kan evt spørge, om I kan snakke sammen om det hele. Hvis han siger ja, så vil jeg foreslå jer at sætte god tid af til det - der kan komme mange ting på bordet, som kan være svære at snakke om og tage lang tid. Hvis han siger nej, så vil det sandsynligvis være godt for dig at forsøge at komme over ham. Man kan nemt komme til at sidde fast i tankerne, og det er ikke særlig sundt i længden. Derfor vil det sandsynligvis være godt at få ham på afstand. Du skriver, at I ikke går i klasse sammen og ikke snakker sammen - og det kan være en fordel, når man skal komme videre. Det er godt at have en periode, hvor man ikke ses eller skrives ved, hvis man skal bearbejde sorgen og komme videre. Hvis du kan, så lad også være med at gå ind på hans facebook-profil. Det vil tage noget tid at komme videre, men det kan lade sig gøre.
Det kan være en rigtig god ting at læsse af på en veninde, lærer eller forælder. Ved at fortælle om sine tanker, så letter man byrden på skuldrene. Samtidig kan det være rart at få nogle andre øjne på sagen, sådan at man ikke cirkler rundt i de samme tanker igen og igen. Hvis du har mere brug for at snakke med nogen, anonymt, så kan du til enhver tid besøge vores chat - det er du velkommen til.
Jeg håber for dig, at du kommer over de svære tanker og følelser, som du sidder med lige nu. Og at du kan starte på efterskolen, uden at have uforløste følelser.
Mai