er det rigtigt?

brevkassespørgsmål

er det rigtigt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

hej CB

jeg har nu været sammen med min kæreste i 11 måneder, vi har ikke haft sex endnu men jeg tror snart det sker (der er ikke nogen af os der føler os pressede og vi er begge klar og vi har snakket ud omkring det hele omkring det emne)

jeg ved godt at det er normalt at man har mange spørgsmål omkring sex og at man er meget nervøs.

jeg har mange veninder der har haft sex og de siger alle at det er ikke noget særligt altså noget man ikke ksal være bekymret for fordi det ikke er ligesom man går og forestiller sig.

så mit spørgsmål er:

ER DET RIGTIGT AT DET IKKE ER NOGET SÆRLIGT OG AT DER INGEN GRUND ER TIL ALLE DE BEKYMRINGER?

Svar:

Hej med dig.

Hvor lyder det bare godt, at du har en dejlig kæreste, som du har det godt med måske snart at skulle have sex med. Som du selv skriver, er det helt naturligt at gøre sig mange tanker omkring den første gang. Det er jo noget helt nyt og meget spændende, man begiver sig ud i sammen med den, man holder allermest af.

Det er fint, du allerede har snakket meget med dine veninder omkring det. Det er også godt at høre, at de ikke har gjort dig mere nervøs og har fortalt dig, at den første gang kan forløbe stille og roligt.

Jeg vil sige, at dine veninder har ret i, at man ikke behøver være så bekymret. Hvis man har sin første gang med en, man er tryg ved og føler sig tilpas ved, så skal det med garanti nok blive en fin oplevelse. Og det lyder til, at du og din kæreste har et dejligt forhold med masser af tillid. Herudover vil jeg dog tilføje, at det er meget forskelligt, hvordan man oplever sin første gang. Hvordan det opleves, vil være bestemt af, hvilke forventninger man har til det, om man formår at slappe af, om man føler sig godt tilpas samt tidpunktet og stedet for, hvor det finder sted. Det kan være, dine veninder har haft forventninger om, at sex skulle være helt igennem fantastisk lige fra første gang, og at de derfor er blevet en anelse skuffede. Den første gang, man har sex, er som så mange andre ting, man gør for første gang. Når man gør noget, man ikke har gjort før, skal man lige finde ud af, hvordan man gør, hvad man trives med, og hvordan det føles. Øvelse gør mester, og derfor vil den første gang sjældent være den allerbedste gang, fordi man mangler erfaring og lige skal finde ud af, hvad man gør.
Måske kan det hjælpe dig at snakke lidt mere med din kæreste om, hvad han forestiller sig, håber på, og hvordan I kan forsøge at gøre det til en god oplevelse?

Jeg håber, du vil få en god oplevelse med din første gang. Om det bliver noget særligt er ikke til at sige, men forsøg at nyd det og tænk så på, at det for de fleste kun bliver bedre og bedre med tiden.

Kh. Matilde