Er det nomalt? Eller hvad...

brevkassespørgsmål

Er det nomalt? Eller hvad...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, jeg er en pige på 15 år. Jeg har et spørgsmål, jeg ved ikke om det er nomalt i min alder......... Jeg føler mig meget ensom, og natten især. Men er det nomalt, eller hvad? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, please hjælp. Jeg synes det er svært at klare, og nogle gange faller jeg grædene i søvn. Vær sød og hjælp

Svar:

Kære pige på 15 år

Jeg synes at det er rigtig godt at du skriver til brevkassen og jeg vil prøve at svare dig så godt jeg kan.

Den her følelse du har af at føle dig ensom, tror jeg mange kan genkende, både unge og voksne. Det betyder ikke at det ikke kan blive anderledes eller at det er sådan det skal være. Men det betyder at det er meget normalt at have sådanne følelser.

Når man er teenager fylder tanker og følelser rigtig meget og det kan være svært altid at finde rundt i dem. Det kan være svært altid at mærke hvorfor man har det som man har det, nogle gange er der en grund til det, andre gange ikke.

Det er ikke meningen at du skal falde i søvn grædende eller føle dig alene ofte. Derfor synes jeg at det kunne være en god ide for dig at snakke med din mor eller far eller en anden voksen om det. Det er rigtig godt at snakke om sine tanker og følelser med andre, både fordi de så ikke fylder lige så meget og fordi de voksne kan hjælpe en med at få det anderledes.

En anden ide for dig kunne også være at du begyndte at skrive dagbog, om de her tanker og følelser du får om aftenen og natten. Nogle gange kan det være rart at skrive ned og få tomt hovedet helt. Det kan også være at det kan hjælpe dig med at finde ud af hvad den her ensomheds-følelse handler om og dermed gøre det lettere for dig at snakke med andre om det.

Du skal vide at du er meget velkommen til at komme på cyberhus' chat en dag. Her sidder voksne der snakker med unge der som dig har det svært med sine følelser og tanker. De er rigtig gode til at lytte og guide til hvad man kan gøre for at få det anderledes.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og håber at du kunne bruge min hjælp ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen.

Kærlig hilsen Marianne