Er der noget måske?
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
hver gang jeg ser på ham kigger han altid ned i jorden eller lidt væk og den anden dag da jeg var i cafeteriet stod jeg og snakkede med kokken ( min kollega) så jeg han viskede noget til hans venner samtidig med at han kiggede på mig nogen gange.. jeg ved ikke han kommer aldrig hen til mig heller jeg har sagt Hej for noget tid siden men hvor han sagde: Hej og kiggede væk og nærmest ned i jorden igen jeg ved det virkelig ikke jeg har ikke ret meget at gå efter hans venner ved godt hvem jeg er hvor de har udgivet sig for at være "ham" med skriveri hvor han blev ret sur på dem og samtidig lidt ked af det det har jeg hørt fra en af mine veninder hvor han sagde det til hende altså med hensyn til hans venner så på en måde tror jeg inderst inde at han holder lidt af mig men måske er lidt"bange" ska lige siges han er den generet og lidt stille type :-)

Svar:
Hej med dig.
Det virker lidt på dit brev som, at der mangler noget? Hvis det er rigtigt, så må du endelig skrive ind igen, hvis jeg ikke svarer på dit spørgsmål.
Ud fra det du skriver, så lyder det til at der er en fyr, som du har et godt øje til, og du er i tvivl om, han også kunne have det på samme måde som dig. Det kan være svært at tolke signaler, for det kunne sagtens være, at han er interesseret i dig, men fordi han er genert, så er det svært for ham at handle på det. Det kan selvfølgelig også være, at han ikke har samme følelser for dig, som du har for ham. Men for at du kan være helt sikker, så tænker jeg, at hvis du har mod på det, at du kan tage det første skridt. Og med det tænker jeg enten at tage initiativ til at skrive med ham, eller helt konkret spørge ham, om han har lyst til at lave noget sammen dig. Det kunne være fx ting, fx tage i biografen, på cafe, til en koncert, ud og bowle, gå en tur eller noget helt andet. Det kan være godt at lave noget sammen, så man altid kan snakke om det der sker omkring en, så man ikke er tvunget til at sidde og kigge på hinanden og snakke hele tiden. Du kan også vælge at skrive til ham, og der kan du vælge at sige det som det er: at du har lagt mærke til ham og synes han virker sød, og du har lyst til at lære ham bedre at kende.
Det kan være frustrerende at gå og vente på at der sker noget fra hans side, eller der kommer flere tegn på, om han kan lide dig, så jeg synes at det vil være rigtig sejt, hvis du tager initiativet, og starter samtalen :-) På den måde får du også afklaring på, hvordan han har det med dig, og det er altid rarest at vide, hvordan den anden har det, så man bedre selv ved, hvad man skal eller kan gøre.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, og ellers er du som sagt altid velkommen til at skrive ind igen.
Mange hilsner
Pernille