er blevet uvenner hvordan kan vi blive venner igen

brevkassespørgsmål

er blevet uvenner hvordan kan vi blive venner igen

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 12 år 5 dage siden

hej jeg er blevet uvenner med min venner det starte med at vi har sådan en tavle hvor man kan koble en computer til det gjorde han så så var der en fra klassen der bedt ham om at skru ned det gjorde han ikke men så ham og en anden så tager de en fra klassen kikse så puffer jeg ham ind i et skabe men så blev det time der var jeg blevet sur det med tavlen da læreren så kommer siger jeg det til læreren men der er så sur at jeg gå ud på gangen men du ved jeg ikke om det er det med tavlen eller det med skabet han er sur over og vil ikke være uvenner med ham hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du skriver ind for at få lidt hjælp, for det er ikke sjovt at være uvenner, med ens venner. Uanset hvad der skete tror jeg det vil hjælpe, hvis du får snakket med ham om, at du ikke har lyst til at være uvenner længere.

En måde jeg tror du kan få startet den samtale, er hvis du spørger ham om, han har tid til at snakke lidt. Så kan du måske starte ud med og spørge om hvad han syntes der er skyld i, at i blev uvenner, Så du kan få hørt hans mening. Bagefter kan du forklare ham, at du ikke har lyst til at være uvenner længere og så spørger ind til, hvad i kan gøre for at blive gode venner igen.

Men hvis han ikke har lyst til at snakke med dig, syntes jeg du skal respektere det. For det er hans valg, om han har lyst eller ej. Men jeg syntes du skal vide, det er ikke unormalt at blive uvenner engang imellem og det er også helt normalt, at man bliver gode venner igen efter lidt tid, når episoden der er skyld i det, kommer lidt på afstand.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw