er bange ved at blive venner med en af mine vens ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej jeg håber at i kan hjælp mig. en af mine venners ven har ansøget mig på facebook men er bang ved at tryk bekræft da jeg har være uvenner med min ven og nu er jeg bang for vis jeg bekræfter hende så vil han slet mig som ven hvad skal jeg gør vil ikke være uvenner med ham igen mvh en dreng på 18 år

Svar:
Hejsa!
Jeg kan da godt forstå, at du ikke helt ved, hvad du skal gøre, når du og din ven har været uvenner. Nu ved jeg ikke hvad I har været uvenner over, men umiddelbart synes jeg ikke der er noget i vejen med, at du bliver venner med din vens veninde på facebook.
Men når du skriver, at du er bange for, at din ven måske sletter dig på grund af det, så tænker jeg, at I skal ha snakket noget igennem i forhold til jeres venskab. Det kan jo ikke være rart for nogen af jer, hvis I hele tiden skal være på vagt i forhold til, om I gør hinanden sure og måske bliver uvenner igen. Et venskab skulle jo gerne bygge på tillid og ønsket om at ville hinanden det bedste :)
Hvis stemningen mellem jer er ok lige pt, så synes jeg du skal få snakket med din ven, inden du bliver venner med pigen på facebook. Jeg synes det er vigtigt, at I får renset luften, får snakket om de ting, der skaber problemer mellem jer. For ellers kan I gå hver især og måske tænke trælse ting om hinanden, som ikke gavner jeres venskab.
Jeg synes i hvert fald, at det helst skulle være sådan, at du kan blive venner med dem du gerne vil uden at blive bange for at miste din ven!!! Så mit råd til dig: Kast dig ud i det og få snakket med din ven, så har du i hvert fald gjort, hvad du kunne for at gøre tingene bedre mellem jer.
Håber det kan hjælpe dig på vej...
De bedste sommerhilsner Rikke