er bange for at gøre det..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg er en pige på 14 år, som er en af de mest populær piger i min klasse, selvom jeg ikke ønsker at være det, men en af de ting som jeg elsker mest, er at skrive historier, og er også altid den, der for højest karakter i min klasse. vi har lige fået et blad fra skolen, som handler om sommerferieaktiviteter, og en af tingene man kan være med til, er forfatterværksted, hvor man for gode råd af en forfatter, men det jeg er bange for, er, at alle for min klasse ville synes, at det var meget nørdet, og at de ville grine af det. ved ikke hvad jeg skal gøre det, for vil ikke være alene i klassen, men jeg vil bare godt gå efter min drøm.. hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej
Det er dejligt, at du har en hobby som du nyder. Det lyder også til at du er god til det og er rigtig glad for at skrive.
Hvis du er bange for at din klasse vil grine af at du melder dig til forfatterværkstedet, er det en god ide at snakke med dine nærmeste venner i klassen. Fortæl dem, at du er glad for at skrive og gerne vil være med i forfatterværkstedet. Det kan også være, at der er nogen der vil være med dig. Når du fortæller dem det kan du høre hvad deres indstilling til det er. Hvis du snakker med dine venner om det, vil de nok ikke grine af det. Og det er slet ikke sikkert de vil gøre det uanset. Som venner vil de måske forstå at det er noget du vil og bakke dig op i det.
Du skal ikke lade dig stoppe af hvad andre mener. Hvis det at skrive er din drøm, skal du følge den. Du kan skrive til Sannies skriveværksted her i Cyberhus. Hun ved en masse om at skrive og kan give dig gode råd.
Held og lykke med skriveriet
Denise