Ensom & Ivrig.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Okey, heres the big thing. - Jeg Hedder ***** & jeg er falsk. Jeg Slikkerrøv på andre for at blive venner med dem. Jeg syntes det er virkelig nedern at gøre alt hvad de andre siger når jeg enlig kun vil gøre hvad jeg vil gøre. - Men jeg er bange for overhovedet ikke have nogen venner i;' Den ENESTE ven jeg havde brændte jeg af fordi de hadede hende. De = Mine nuværende ''venner'' & De for mig hele tiden til at hente ting til dem, som deres personlige slave. & når jeg gør modstand så kommer de med aaaaj vi dine venner du skylder os det svigter blablabla osv. & de er sådan noget der for ALT FOR MEGET OPMÆRKSOMHED AF HELE SKOLEN. De blir også kaldt for SKOLENSAVISER, de hurtige til at at starte rygter og lyve om folk. De bagtaler tit & de ændre mig til en badbítch ligesom dem selv. ved ike hvad jeg skal gøre, er bange for de starter en rygte og bange for at ingen venner have. Også er jeg også Fed, grim, klam og stilløs. Kunne sagtens kaldes Livløs da jeg intet liv med værdi har. SELV DE FATTIG VILLE IKKE HAVE MIG. Det eneste plus er så at jeg er god til skole & er bumsefri. Men who care about that når man har dobbelt hage )8 HELP ME, WHAT SHOULD I DO? s;' BTW. Jeg spiller også røvsygt meget Habbo hvor ingen kan se mig og jeg kan give mig selv en falsk identitet. DER har jeg venner fordi de ikke ved hvordan jeg ser ud. & Mine forældre er strenge, JEG MÅ OVERHOVEDET INTET? Kun være hjemme s;' DO YOU FEEL ME? JEG EN ENESPÆNDER MED INTET LIV. OO;' HJÆLP MIG PLIIIIZ? D;' HVAD SKAL JEG GØRE??????

Svar:
Hej med dig
Jeg synes det er kanon, at du skriver til brevkassen og fortæller lige nøjagtig hvordan du har det. Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig og jeg vil starte med, at jeg synes overhovedet ikke du er livløs...men lige nu er det tydeligt at du ikke selv synes du er okay som du er. Måke er det også derfor at du gør ting over for dine klassekammerater, som du egentlig ikke har lyst til og som egentlig ikke er dig. I håb om at de bedre kan lide dig..
Det er ikke okay, den måde de behandler dig på og jeg kan godt forstå at det er svært lige nu.
Jeg er ligeglad med hvor meget du vejer, om du spiller meget på Habbo eller om du er bumsefri. Du er god nok, lige nøjagtig som du er. Det handler om at du skal have det godt, fordi det fortjener du.
Vi er alle sammen forskellige og har forskellige interesser. Der er også forskel på om man er populær i skolen, om man har råd til at gå i det "rigtige" tøj, eller om man er sej til fodbold eller til Habbo. Sådan er det.
Jeg vil give dig to råd her i brevkasse, og så vil jeg ellers råde dig til at komme forbi vores chat her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen og sammen kan i måske finde frem til flere gode ideer der kan hjælpe dig.
Lige nu synes jeg du skal gøre to ting:
1. Det du har skrevet til mig, skal du give til din klasselærer. Fordi selvom om man er forskellige, så skal man behandle hinanden ordentlig og det kan din lærer hjælpe med sker. Din lærer kan også snakke med dig om, hvad du kan gøre i din hverdag, for at det bliver nemmere at være dig.
2. Der er tit nogle personer i en klasse eller i en skole som alle gerne vil være venner med. Det er faktisk lidt tosset, fordi det er slet ikke sikkert at de har de samme interesser, eller ser på tingene på samme måde.
Derfor er det en god ide at være sammen med nogen som har samme interesser som en selv. Prøv at kigge dig lidt omkring og måske se efter nogle andre venner, hvor du kan være mere afslappet og ikke føler du skal leve op til et eller andet som du ikke er. Det kunne være nogen der også spiller Habbo for eksempel.
Husk på at du er god nok som du er og at selvom det er svært lige nu, så kan det blive nemmere for dig. Det kræver at du handler og gør noget ved det. Det har du allerede gjort ved at skrive herind og det er super flot. Så nu skal du tage det næste skridt..:)
Venlig hilsen
Trine