En smule forelsket?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey Cyberhus. Jeg er en dreng på 15, jeg er gået hen og blivet forelsket i denne pige her, vi går på samme skole, men ikke i samme klasse men i vores skole er vi nærmest delt op forskellige klikker, så vi sidder aldrig sammen og snakker ikke i skolen, og ved hun går i en klik på 4 piger, så har jeg lidt svært ved og bare sætte mig over til hende og hendes veninder. Så det lidt akavet ovre i skolen, men jeg er heller ikke specielt genert, jo men det er kun overfor fremmede mennesker. Vi har været sammen før men kun imens vi har været til fest, og vi begge har været fulde. Og vi har haft sex to gange, men også kun til fest hvor vi har været fulde. Vi har skrevet sammen i længere tid, og vi var til fest for ikke så lang tid siden, og vi lagde og puttede sammen og hyggede og snakkede, og jeg kunne mærke da jeg kom hjem. At efter den tid vi havde snakket og osv, at jeg er begyndt og få føelser for hende. Og jeg syntes bare ikke der sker nok, jeg vil gerne til og lære hende noget bedre og kende. Og vi hygger skide meget når vi er sammen, og det har hun også sagt selv.
- Men hvad kan jeg gøre? Vil gerne lærer hende bedre og kende, og jeg tror jeg er blevet lidt forelsket i hende.. Hjælp!

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det da skønt at høre, at du er blevet forelsket. Forelskelse og forår er tit to ting, som følges ad, så det er dejligt at høre, at de også gør det hos dig.
Jeg kan godt forstå, det er svært at vide, hvad du skal gøre. Det er aldrig nemt at vide, hvordan man får taget det næste skridt til måske at blive mere end bare venner, festkærester eller flirts. Faktisk er det også sådan, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde at tage næste skridt på. Det handler mest af alt om at gøre det, man har lyst til, og som føles rigtigt for en selv.
Det lyder som om, I begge har et øje til hinanden, siden I har været sammen før, og siden hun også har sagt til dig, at hun hygger sig med dig. Det er et rigtig godt udgangspunkt. Jeg kommer til at tænke på, hvad I mon skriver til hinanden om? SMS er nemlig en god måde, hvorpå du kan få sagt til hende, at du synes, hun er dejlig, og at du er lidt vild med hende. Det kan nogle gange være lettere end i virkeligheden, så hvis det passer ind, kan du måske bevæge dig ud i at skrive til hende, hvad du tænker om hende. Hvis du gerne vil lære hende bedre at kende, kan du måske - enten i virkeligheden eller på SMS - spørge hende, om hun har lyst til at I laver noget sammen, hvor det bare er jer to. I kan gå tur, se en film, spille et spil eller få årets første is.
Jeg kan godt sætte mig ind i, at det ikke er nemt at gå hen og være sammen med pigerne, når de sidder i deres klike. Måske er det nemmere, hvis du går derover sammen med en af dine venner, så du ikke er så alene om det? Du kan måske også fortælle en af dine venner, hvordan du har det med pigen. Så kan han måske hjælpe dig og give dig råd til, hvordan du kommer tættere på hende. Det kan også være, han kan hjælpe dig med at finde tegn på, hvordan hun har det med dig.
Held og lykke med pigen!
Vh. Matilde