En pige"
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa. Jer ! der er en special pige jeg Ligger meget mærke til. Synes hun er ret Flot :) Vi Snakker meget meget sammen både over mobil. Arto msn Osv. Men jeg vil godt komme sammen med hende. Men har bare ikke turde at sige det om vi skal komme sammen er bare hvis hun har en anden kæreste ik synes om mig. har gået med det siden 4. klasse Og Ved bare ikke hvad jeg skal gøre. håber i kan hjælpe! ;).

Svar:
Hej med dig.
Der er en speciel pige som har din opmærksomhed og det virker til du bare synes hun er rigtig dejlig - og så kan jeg godt forstå at du godt kunne tænke dig at komme sammen med hende. Jeg har et råd til dig, som måske kan hjælpe dig.
Du er i tvivl om du tør spørge om hun vil komme sammen og når man har tænkt over det i rigtig lang tid, så kan det begynde at fylde rigtig meget i tankerne. Jeg synes altid du skal være forberedt på at selvom du er rigtig vild med en pige, så er det ikke altid at det er gengældt. Det kan gøre ondt at blive afvist, så det skal man forsøge at være forberedt på. Men det kan jo også være at hun føler det samme for dig. Det er en chance man må tage, hvis man føler man er klar til det.
Jeg synes først og fremmest at du skal prøve at lære hende bedre at kende. Du skal finde ud af om hun overhovedet har en kæreste. Så hvis i skriver sammen over sms, arto eller msn så kan du spørge om hun har en kæreste. Hvis hun svarer nej, så kan du måske fortælle hende at du synes hun er ret sød. Så kan det være hun siger det samme tilbage og i starter med at flirte. Hvis i først flirter lidt - altså siger søde ting til hinanden og har lyst til at sms´e og chatte meget sammen, så virker det mere naturligt at spørge om i skal komme sammen.
Så prøv først at lære hende bedre at kende.
Mange tanker
Bibi