en gave
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg har et problem
her til jul har jeg købt en gyngehesttil min nevø, jeg syntes selv at den er drenget, men jeg er begydt at blive meget nervøs for at gaven ikke vil faldei god jord hos min søster, og at hun måske vil blive sur
hilsen den nervøse

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes, det lyder rigtig godt med en gyngehest til din nevø. Det lyder som en stor, flot og i mine øjne drenget julegave til en frisk dreng.
Jeg kan godt følge dig i, at man kan blive nervøs for, om gaven falder i modtagerens smag. Når man køber en gave vil man altid gerne have, at den skal gøre en eller flere personer glad. Det er helt normalt at have lidt bekymringer om, om gaven er den rette. Det er jo netop derfor, man giver gaver: i håbet om måske at ramme plet med lige præcis det, personen havde brug for eller kunne tænke sig.
Jeg tror ikke, du skal være nervøs for, om din søster bliver sur over gaven. Det er de færreste, som bliver sure over en gave. Tit bliver man bare glad for, at nogen har købt noget til en, og hvis man ikke kan lide det, kan man for det meste gå ned og bytte det. Du må huske på, at du har købt gaven med god intention, og uanset om din søster kan lide den eller ej, er den søde tanke bag gaven den vigtigste.
Hvis du bliver ved med at være nervøs, kan du evt. spørge efter en ønskeseddel. Ud fra ønskesedlen kan du måske vurdere, om gyngehesten falder helt udenfor, og hvis den gør det, kan du nå at bytte den, da der jo stadig er to uger til jul.
Rigtig dejlig jul til dig.
Vh. Matilde