en dreng på en anden skole /;
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
ja jeg er en pige på 13 år jeg er mega vild med en dreng på en anden skole.. i: jeg har prøvet at skirve ''laver du I; <3'' ogsådan men han skriver bare '' keder dig?'' tilbage jeg ved ikke hvordan jeg skal vise ham at jeg godt kan li ham uden at skrive det til ham! i;

Svar:
Hej,
Det er et godt spørgsmål, du stiller. Hvordan viser man en, at man er interesseret uden at sige det direkte? For nogle gange har man jo lyst til at undersøge, om den anden også har følelser for en, inden man eventuelt kaster sig ud i det og prøver at spørge direkte.
Svaret er nok, at man viser det på forskellige måder. Altså viser sin interesse i stedet for at sige det direkte med ord. Det kan man gøre på mange måder. Enten ved at begynde at snakke mere med personen eller ved at begynde at komme der, hvor han kommer og så håbe, at man på den måde falder i snak.
Kort fortalt går mit råd altså ud på, at du skal prøve at lære den her dreng bedre at kende. Så kan du måske efter lidt tid mærke, om han også synes, du er sød og spændende og måske også, om han synes, at du kunne være interessant som mere end bare en ven.
Du fortæller, at I allerede skriver lidt sammen. Desværre skriver han ikke ret meget tilbage. Det kan skyldes mange ting. Måske er han ikke interesseret i at snakke? Eller måske han bare ligesom dig ikke ved, hvad han skal snakke om? Her synes jeg, at du skal prøve at skrive lidt mere. Hvis han skriver "keder dig?", så foreslå noget han kan lave. Du kan fx foreslå ham en sjov film i fjernsynet, eller en god bog han kan læse, eller noget fed musik, han kan lytte til. På den måde har I også noget mere at snakke om. Du kan også være frisk og skrive, at du såmænd også keder dig, og om I ikke skal mødes på MSN eller Facebook og chatte?
Når du på den måde har snakket mere med ham og lært ham bedre at kende, vil du måske opleve, at det er blevet nemmere at finde noget at snakke om. Derfor vil det så heller ikke virke så mærkeligt, hvis du en dag foreslår, at I mødes ansigt til ansigt og laver noget sammen. I kunne fx mødes og se en film eller spise en is eller sådan noget?
På den her måde kan det være, at han begynder at tænke over, om du eventuelt viser ham al den her interesse, fordi du har følelser for ham. Altså opdager han, at du kan lide ham og måske gerne vil være kærester, uden at du behøver at sige det direkte. Og måske det så får ham til at tænke over, om han eventuelt har det på samme måde.
Uanset hvad er der dog stadigvæk en af jer, der bliver nødt til spørge direkte en dag. Og hvis den her dreng nu bliver ved med ikke at sige så meget, kan det være, at det bliver nødt til at være dig.
Jeg håber, du kan bruge mine råd. Ellers er du hjertelig velkommen til at skrive igen.
Mange hilsner, Trine