Elsker ham stadig..
brevkassespørgsmål af
pigenDerIkkeErGladForSitLiv
13 år
Hej..
for et par uger siden slog jeg op med min kæreste, pga min far. Han havde nemlig fundet ud af, at jeg havde en kæreste, og han bryder sig ikke så meget om at jeg har en kæreste. men han havde åbenbart hørt om at, han Var en dårlig dreng. derfor blev han så endnu mere sur. min mor vidste godt at vi var kærester, og hun sagde selv at hun godt ville møde ham. Men desværre er min far det omvendte af min mor.. min far troede at han kunne holde ham væk fra mig, med at true ham. han truet ham med at få mænd efter ham, men når jeg spørg ham om han har truet ham siger han at det ikke passer. jeg fortæller ham at han ikke er en god dreng, men mim far tror ikke på det. han er bange for at jeg bliver såret..... da jeg så blev nød til at slå op med ham, blev vi begge ked af det. Ca. 3-4 dage efter, havde han skiftet sit cover billede på ask, om til en af mine bedste veninder (nævner ingen navne) blev lidt jaloux, skrev også til hende og spurgte hende om hun godt kunne lide ham og hun sagde nej. Samme dag skrev han på ask, at han godt kunne lide hende.. men, da jeg skrev privat bedsked til ham og spurgte ham skrev han "kan ikke lide hende" jeg spurgte ham om han godt kunne lide mig, så skrev han "nej, og du skal ikke blive sur på mig, det hele er din fucking fars skyld".. Jeg blev ked af det. Men kan stadig lide ham. for et par måneder siden flyttede min mor til Tyrkiet.. det har jeg skrevet alt om på det andet besked. og han havde hjulet mig rigtigt meget, han fik mig til at glemme de ting, da jeg var sammen med ham, kunne jeg være mig selv. Savner ham også rigtig meget. hvad syndes i jeg skal gøre...;(?

Svar:
Kære dig
Det gør mig ondt at høre om din situation. Det lyder rigtig ubehageligt, at din far har haft truet din ekskæreste, og du følte at du var nød til at slå op med ham, selvom du faktisk var rigtig glad for ham. Det må være et svært dilemma du er i. Fordi det både handler om din familie, især din far men også din kæreste. To betydningsfulde personer i dit liv. Det kan være svært, at være i noget, og gøre noget som ens forældre ikke bryder sig om, selvom det føles helt rigtigt. Måske er det det, du har mærket, når du valgte at slå op med ham? Jeg forstår virkelig godt, at du nu er i en rigtig hård situation, og du spørger hvad du skal gøre. Det er svært at vide for mig, hvad der er allermest rigtigt for lige nøjagtigt dig at gøre, men jeg jeg vil prøve at dele mine tanker med dig om det hele herunder.
Det lyder rigtig voldsomt, at din far har haft truet din ekskæreste, og jeg forstår virkelig godt, hvis det er noget, der fylder hos dig. Det lyder som om at din far rigtig gerne vil beskytte dig, og er bange for at der skal ske dig noget, eller du bliver såret. Derfor vil han måske prøve at holde dig væk fra fyre i så lang tid som muligt. Men at gøre det med trusler, er selvfølgelig slet ikke en okay måde at gøre det på. Jeg tænker derfor på, om du kan prøve at snakke med din far om hele situationen? Måske det kan være meget svært for ham at sætte tanker og følelser på det der sker, og det han har gjort, men jeg tror det kunne være godt for jer begge at blive klogere på det hele. Hvis det er svært at sætte ord på overfor ham, kunne det være en mulighed at skrive et brev til ham, så du på den måde får fortalt ham alt det hele. Du kan fx skrive at du gør hvad du kan for at passe på dig selv, og at det gør dig rigtig ked af det, at han har opførst sig sådan overfor din ekskæreste. Jeg ved selvfølgelig ikke om sådan et brev vil påvirke din far, men uanset hvad kan det måske være rart for dig at få sat ord på i et brev til ham, lidt ligesom du har gjort det her i brevkassen.
Jeg forstår virkelig godt, at du blev ked af, at din ekskæreste nu har en af dine bedste veninder som coverbillede på ask, og skrevet derinde at han godt kan lide hende. Det kan være rigtig svært at slå op med et menneske som man rigtig godt kan lide, og når han så gør det her så kort tid efter, forstår jeg godt, at det rammer dig rigtig meget. Du skriver også, at han skrev til dig at det hele var din fars skyld, og det er måske meget forståeligt at han har det sådan. Men måske det virkelig kunne være rart at få snakket ordentligt med ham igen? Du fortæller, at du savner ham rigtig meget, og jeg tænker om du fx kunne spørge ham om han vil gå en tur en dag eller i kan ses på en anden måde? Så kan I få snakket om hvordan I hver især har det. Jeg ved ikke om du har lyst til at være kærester med ham igen, når din far er som han er eller om det overhovedet er en mulighed? Men jeg tænker, at det kan være rart at blive klogere på, om du egentligt allerhelst bare ville have ham tilbage, eller det hele bare er svært lige nu fordi det er så tæt på at du slog op, og det gør ondt og føles ubehageligt at være jaloux. På det du skriver, lyder det også lidt som om at din ekskæreste er meget vred, og det kunne måske derfor uanset hvad, være rart at få snakket sammen, så der ikke er nogle ubehageligheder mellem jer.
Jeg kan godt forstå, hvis hele situationen også bliver endnu sværere når din mor er flyttet til Tyrkiet. Men jeg tænker lidt på, om du mon har nogle andre personer i dit liv som er tæt på dig og som du er tryg ved? Det kunne være en moster, god veninde, kusine eller anden? Det lyder som om, at du er i en svær situation, og måske ikke kan få så meget støtte derhjemme. Jeg tænker derfor, at det måske kunne være rart for dig at tale med en om det? Jeg ved godt det kan være svært at dele ting der gør ondt, og som måske føles private, men det kan virke som en lettelse at dele ens tanker med et andet menneske. Hvis du ikke synes det er muligt, er du også altid meget velkommen til at skrive til os i vores 1-1 chat, hvor der sidder dygtige og søde rådgivere klar, til at hjælpe så godt de kan. Jeg håber, at det hele snart ser lysere ud for dig, alt held og lykke herfra.
Bedste hilsner
Annika