Elskede han mig eller ej
brevkassespørgsmål af
Isabella
18 år
Hej
Her i sommerferien var jeg i Frankring sammen med min familie. Der mødte jeg den sødeste dreng. Men problemet var bare han kommet fra England og jeg kommer fra Danmark. Vi begyndte at kæreste lidt rundt, og han sagde han aldrig havde mødt nogle ligesom mig, og jeg stoler virkelig på det han sagde fordi at selv hans forælder sagde til mig at de aldrig havde set ham så glad før i hele hans liv.
Vi valgte så at prøve et langdistance forhold, det gik også rigitig godt, vi snakkede sammen hver dag, og vi snakkede om at mødes til jul, men så kommet der et problem. Han begyndte i skole igen, og han kunne ikke få sit liv til at hænge sammen med skole, venner og familie, og det kunne jeg også godt mærke på ham. Vi havde nogle gange snakkede omkring om vi bare skulle slå op fordi at det var begyndt at være svært. Vi valgte så at slå op og han siger til mig at han aldrig har elskede nogle så højt og han stadig elsker mig og ville nok altid gøre det, og han sagde hvis jeg boede i England ville vi  så meget havde været sammen nu, og han var virkelig ked af det over det ikke kunne fungere. Jeg sagde til han at jeg var bange for at vi mistet kontakten til hinanden og han sagde det skulle ikke ske fordi at så ville han komme til at savne mig for meget.
Jeg tog så på ferie i en uge, og da jeg kommer hjem skriver jeg noget til ham, og der finde jeg ud af at 2 uger efter vi har slået op er han begyndt at date en ny pige. Og det undre mig bare helt vildt fordi at jeg har snakkede med ham omkring hende og han siger hun er det største bitch han kender, og nu er han sammen med hende? jeg har ingen ide om noget af de ting han har sagt til mig er rigtig og om han elsker hende overhovedet eller hvad der sker.
hilsen pigen med den knuste hjerte

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå at du undrer dig over at han, så hurtigt er sammen med en anden. Jeg tænker ikke det behøver at betyde at de ting han har sagt til dig ikke passede.
Måske har han lært den her pige at kende på en ny måde? Så hvor han før tænkte at hun slet ikke var noget for ham, så har han måske lært nye sider af hende at kende som gør at han har ændret mening? Det behøver ikke ændre på hvad han følte for dig. At elskede dig højt.
Det kan også være at han egentlig ikke har så mange følelser for den her pige, men at han dater igen for at "komme igennem" sorgen over jeres brug og komme videre. Det er så forskelligt, fra person til person, hvordan man kommer gennem sorgen når man går fra sin kæreste, og måske er det at date hurtigt efter jeres brud, hans måde at komme igennem det på?
Ud fra det du fortæller, tænker jeg ikke der er nogen grund til at tænke andet end at han har elsket dig, ligesom han har sagt. At han dater er nok bare hans måde at komme videre, fra et brud.
Mange hilsner
Niels-Christian