eksen

brevkassespørgsmål

eksen

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Kære cyberhus jeg ved ike hvad jeg skal gøre jeg fandt for 2 dage siden ud af at at min eks gennem et år som jeg slog op med for omkring 4 måneder siden har fået en ny kæreste og det kom som et chok for mig og har slået mig helt ud af den. Grunden til at jeg slog op med ham var fordi jeg i flere måneder ikke havde lyst til sex med ham og jeg prøvede og gøre det alligevel og lysten kom tilbage i en meget kort periode men forsvandt så igen og jeg kunne bare ikke finde den. jeg har en ny kæreste som jeg har været sammen med en måned og vi har det fint men jeg føler ikke han betyder så meget som min eks. Min eks var noget helt specielt for mig han var grunden til jeg stoppede med at skære i mig selv han var der altid for mig jeg kunne lide mig 100% som jeg var og han var min bedsteven. Han fik mig til at føle som om jeg var vigtig for ham og at jeg var god nok som jeg var. Jeg har fået en depression pga. afvisninger fra drenge i fortiden men ham her har altid været der han har vist mig at der findes nogen som vil have mig præcis som jeg er. jeg er bange for jeg aldrig finder det igen. Efter jeg hørte om hans nye kæreste er jeg gået i totalt kærestesorg jeg sidder hjemme fra skole og græder og lugter til hans gamle trøje og kigger på billeder af os. Det er pludselig gået op for mig at en anden har taget den plads jeg havde. Hun skal kysse ham , røre ham, hænge som et billede på hans væg, hun er hans skat nu. det gør så ondt i min mave hver gang, jeg sov slet ikke igår nat fordi det er det eneste jeg tænker på. Mig og min eks var også sammen nogle måneder efter vi slog op vi sås regelmæssigt og kyssede og var sammen som om vi var kærester igen men så stoppede det lidt da jeg stadig ikke havde lysten til sex også fandt min nuværende kæreste som jeg har sex med hele tiden. Jeg har aldrig rigtigt fået grædt ud over bruddet eller noget da vi jo blev ved at ses og derfor tror jeg kærestesorgen kommer nu. Men betyder det at jeg stadig har følelser for ham? siden det påvirker mig så meget

Svar:

Hej med dig.

Det lyder som om, der kører rigtig mange tanker rundt i dit hoved lige nu. Det er kun ganske få dage siden, du fandt ud af, at din ekskæreste har fået en ny kæreste, og det er ikke underligt, at du bliver ked af det. Det er rigtig godt du har skrevet herind, hvor jeg vil prøve at hjælpe dig så godt, jeg kan.

Du og din ekskæreste var sammen i et år, så jeg forstår godt han har betydet meget for dig. I den periode har han været rigtig tæt på dig, og som du selv skriver, har han også været din bedste ven. Du har været igennem en svær periode, hvor han var der for dig, og det kan jeg godt forstå, du har sat rigtig meget pris på. Det er vigtigt med folk som kan hjælpe og støtte én, når tingene bliver svære.

Derfor tænker jeg også, at det er meget normalt og forståeligt, at mange af de følelser fra dengang vælter frem nu, hvor du for at vide han har fået en ny kæreste. Det behøver ikke at være et tegn på at du stadig elsker ham på den måde og at I kunne være kærester igen. Det kan sagtens bare være fordi han har betydet rigtig meget for dig.

Du skriver, at grunden til du gik fra din ekskæreste var, at du ikke havde lyst til sex med ham. Det er helt naturligt, at ens sexlyst kan svinge op og ned, og at man på nogle tidspunkter har mere lyst til sex end andre. Og de tidspunkter kan også være lange perioder. Jeg tror manglende lyst til sex kan skyldes flere ting... Måske man ikke elsker den person mere, måske fordi der er nogen inden i en selv, som blokerer for sexlysten eller måske fordi man har meget andet at tænke på..osv.

Men hvis det står på i flere måneder, så er det nok vigtigt at være nysgerrig på hvad det kan skyldes og det lyder til at du har.

Du skriver også, at du og din nye kæreste har det fint, men at du ikke føler, han betyder lige så meget som din eks. Her tænker jeg to ting:

- at den første rigtige kæreste og specielt den første kæreste som er kommet tæt på, altid vil være noget helt specielt. Så jeg kan sagtens forstå, at du lige nu kommer i tvivl og sammenligner.

-  at I også kun har kendt hinanden i en måned, så I er jo stadig ved at lære hinanden at kende. Det tager tid at blive trygge ved hinanden og at turde åbne sig helt op, så det kan måske være en af grundene til, at han ikke er kommet til at betyde så meget for dig endnu. Du skal selvfølgelig mærke godt efter, om du er forelsket i ham og har lyst til at være sammen med ham, men jeg tror, det er vigtigt, at du giver det noget tid til at vokse.

Og så er det kun 4 måneder sider du stoppede med eksen og er ikke så lang tid og det tager også tid at komme sig helt over et langt og godt forhold.

Så når du spørger, om alt det her betyder, at du stadig har følelser for din eks, siden det påvirker dig så meget, at han har fået en ny kæreste, kan jeg ikke svare på det. Men jeg håber at mine tanker kan hjælpe dig lidt på vej.

Jeg vil foreslå dig, at acceptere at du har alle de her følelser lige nu, fordi det lyder helt normalt og så lade der gå lidt tid. Hvis du så om et stykke tid, stadig synes det er svært, så kan du prøve at mærke rigtig godt efter om du savner at være sammen med ham fysisk? Kunne du forestille dig at være kærester med ham igen? Eller om din eks skal være et dejligt minde og have en helt speciel plads i dit hjerte.

Jeg håber, nogle af mine råd og spørgsmål til dig kan gøre dig lidt klogere på hele situationen. Jeg ønsker dig alt held og lykke med at finde ud af, hvad der er det rigtige for dig.

Mange hilsner

Line