(eks) måske kæreste

brevkassespørgsmål

(eks) måske kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 15 år 3 uger siden

Hej jeg er en dreng på 18 år og jeg havde været sammen med min kæreste nu eks i ca 2 år vi har boet sammen på et opholdssted hvor vi har skændes en masse men vi har også haft det rigtig godt. Det første år var det meget hende der kørte hårdt psykisk på mig og det næste år er det mig der er kommet til og køre hårdt på hende. . Jeg tror jeg havde forandret mig efter det første år med en masse skænderriger til en dårliger person eller det sys min kærste på det tidspunkt. . det ente med at jeg flyttede fra opholdstedet efter 1 års tid hvor vi havde boet sammen tror godt man kan sige at vi var blevet afhængerige af hinanden og vi ville ikke rigtig give slip selvom vi måske godt vidste at det var bedst men det kørte så ca 1 år mere hvor hun havde fået en meget bedre personlighed men hvor jeg så desværre havde fået en dårliger personlighed og på det seneste år har vi slået op og kommet sammen igen og hvor det har kørt frem og tilbage. hun er nu flyttet til fyn hen til sin mor (men det er ingen hændring) (der er nu ca gået 2 år) hvor så vi bliver enige om vi ikke skulle se hinanden et godt stykke tid så jeg kunne prøve og lave mig om til den jeg var i starten så vi kunne få det godt igen. . nu føler jeg inders inde at jeg har lavet mig om men da jeg så kontakter hende og siger det, til hende har hun fundet ud af imellem tiden at hun gerne vil vidre med sit liv og ikke vil have mig igen. hun vil dårligt nok snakke med mig eller skrive til mig vi skriver lidt frem og tilbage men mest fordi jeg prøver og få hende tilbage igen men det er ligsom om hun har sat en slags mur op over for mig og den er sku svær og komme igennem. men vi elsker stadig hinanden .. jeg har såret hende alt for meget siger hun og hun tør ikke tage chance og være sammen med mig igen da hun er bange for og blive såret mere. jeg har sagt til hende jeg har lavet mig om men hun siger at jeg også har sagt det alle de andre gange hvor vi har haft slået op. men kan bare mærke denne gang at jeg er blevet et bedre meneske. Er bange for hvis der går for lang tid inden vi ses at mine muligheder forsvinder helt hos hende. hvad skal jeg gøre for og få hende tilbage? og hva skal jeg i det hele taget gøre. .?

Svar:

Hej

Det lyder til at dig og pigen har haft et meget stormfuldt og kaotisk forhold. Du skriver at i begge har haft dårlige perioder. Du skriver også i begge stadig elsker hinanden.

Desværre er det ikke altid nok, hvis man oplever mange svigt i et forhold. Pigen vil ikke se dig mere, fordi du har såret hende mange gange, og hun er bange for at du vil gøre det igen. Det er rigtig godt hvis du virkelig føler at du har forandret dig.

Hvis du vil overbevise hende om at du har forandret dig, kan du skrive et brev til hende, hvor du beskriver dine følelser. Sæt dig ned og skriv lige fra hjertet. Beskriv hvordan du har det, og hvad der gør atdu har forandret dig og hvordan.

Det er ikke sikkert at pigen vil kunne komme til at stole på dig igen. Og det vil betyde at hun ikke vil finde sammen igen. Hvis det er sådan hun føler, er du nødt til at respektere dette. Nogen gange, når et forhold er meget problemfyldt, er det også bedre at komme videre.

Det kan være rigtig svært når man elsker personen og det kan tage lang tid at komme over så stærke følelser. Hvis i begge har det svært og kommer til at lade det gå ud over hinanden, er det måske bedre at i er hver for sig. Når man er i et forhold, skal man hjælpe hinanden i gennem svære tider. Men i nogen forhold kan svære perioder betyde at man skændes meget og forstærker situationen. Sådan et forhold er ikke sundt, og derfor kan det være bedre, at forsøge at komme videre. Der er masser af piger derude, og måske venter der en anden sød pige lige om hjørnet.

Du kan give det en sidste chance ved at skrive til hende, så hun ved præcis hvordan du har det. Men ellers må du prøve at give slip på dine følelser, og være åben over for andre piger. Det er en god ide hvis du kan snakke med nogen om dine følelser. Måske en ven eller en i din familie.

Det kunne også være en god ide at besøge vores chatrådgivning. Her sidder der en voksen som også vil prøve at give dig nogle gode råd.

Jeg håber det bedste for dig

Denise