Eks-kærste
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Cyberhus
min kæreste og jeg slog op i lørdags efter et forhold der varede halvandet år, han var min første rigtige kærlighed og jeg var jo selvfølgelig helt væk i ham, men vi blev enige om at gå hver vores vej efter nogle overvejelser. han lærte mig at være ung ham og hans familie blev som en ekstra familie for mig så de har alle betydet rigtig meget for mig.
vi bor begge på den samme lille ø så det bliver derfor rigtig hårdt her den næste stykke tid da vi vil komme til at se hinanden rigtig tit og det komemr til at gøre rigtig ondt når jeg ser ham med en anden pige i bilen siddende ved siden af ham.
jeg vil bare høre om i har nogle gode råd til hvordan man kommer hurtigt og godt over ham?
jeg tænker på at starte i fitness igen for at komme lidt hjemmefra, være noget mere sammen med mine veninder og begynde at dyrke min passion igen. men jeg vil rigtig gerne over ham hurtigst muligt og helst uden at blive såret for meget over at se ham med en anden.
håber at i kan hjælpe
på forhånd mange tak :)

Svar:
Kære dig...
Det lyder til, at du har haft en rigtig dejlig kæreste, som har betydet rigtig meget for dig. Det er altid svært at skulle gå hver til sit, især når det er fra en person, som har betydet så meget. Når det så er sagt, så burde det også være svært at gå fra hinanden, ellers har det nok ikke været ægte kærlighed. Jeg kan godt forstå, du synes, at den næste tid bliver rigtig hård, især nu hvor I ofte støder på hinanden i jeres lille by. Det vil nok tage lidt tid at lappe det tomhul, som han har efterladt. Selvom du gerne vil hurtigt over ham, så synes jeg også, det er vigtigt, at du giver dig selv tid til at komme videre. Det er som sådan ikke noget, man kan forhaste. Jeg synes, det er flot, I sammen har fundet ud af, at det ikke skulle være jer. Det betyder jo nok, at jeres forhold blev afsluttet på en pæn og stille og rolig måde. Det er ikke altid, at det foregår sådan.
Du skriver selv, at du gerne vil starte i fitness igen, så du kommer lidt væk hjemmefra. Det synes jeg, lyder som en rigtig god idé! Motion er en rigtig god måde at få ny ilt til hjernen og få tankerne lidt på afstand. Du kunne måske aftale med nogle veninder, at I tog hen for at træne sammen? Det er ofte lidt hyggeligere og sjovere at være afsted sammen med andre. Ellers synes jeg, det lyder som en god idé at bruge din tid på at se lidt mere til dine veninder og gå igang igen med at dyrke din passion. Det at holde sig igang og være optaget af andre ting, er en fin måde at komme videre på.
Jeg har ikke en opskrift på, hvordan man kommer hurtigst videre efter sådan et brud. Det er hele sker i kroppen og hjernens tempo. Måske tager det et par uger, måske nogle måneder. Men jeg synes, det er vigtigt at huske på, at I havde et godt forhold og alle de gode ting, I har delt sammen. Du kan tage nogle af de ting med dig, hvis du har lyst, og bruge dem til noget godt. Og når du så er klar på et tidspunkt, så kan det være, du møder en ny sød fyr, som vil fylde dit hjerte med en masse ny kærlighed. Det kan være der er en sød fyr henne i fitness centert, eller at du møder en til en fest. Hjertet skal nok fortælle dig, hvornår du er klar til at give helt slip på din ekskæreste og komme videre.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar. Held og lykke fremover, du skal nok komme videre!
KH
Anna