Efterskole
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus.
Jeg har længe tænkt over at tage på efterskole, men er ikke sikker på om jeg skal gøre det. Jeg har meget lyst til det, men det er bare mega dyrt og er meget usikker på om hvordan jeg kan finde den linie der passer bedst til mig
jeg ved at der findes efterskoler med en Esportslinie og efterskoler med en Landbrugslinie
Jeg ved ikke hvilken af de to jeg skal vælge da jeg synes at begge to er gode og om det ville være en god ide at gå på efterskole please hjælp

Svar:
Hej med dig
Det lyder til, at det fylder rigtig meget for dig, om du skal tage på efterskole eller ej, og hvilken linje, du skal vælge. Det kan jeg godt forstå!
Jeg synes, at det lyder som om, at du skal tage afsted. Du skriver, at du har meget lyst til det - og det tænker jeg er det vigtigste. Du skriver også, at det er mega dyrt, men hvis dine forældre har givet grønt lys til, at du kan tage afsted (har de det?), så tænker jeg ikke, at du skal tænke på, hvad det koster. Så mit råd vil bestemt være, at du skal gøre det, hvis det er en mulighed! Måske du kan tage en snak med dine forældre om, om de har penge til, at du kan tage et år på efterskole? Her kan du også fortælle om dine tanker omkring det, og at det er noget, du virkelig gerne vil.
Du skriver, at du er meget usikker på, om du skal tage Esportslinjen eller Landbrugslinjen. Jeg tænker, at det er et godt udgangspunkt, at du synes de begge virker gode. Måske du kan tænke lidt over, hvad der interesserer dig mest? Hvad synes du er sjovest? Hvis du godt kan lide at arbejde med dyr, store maskiner og måske har en drøm om at blive landmand - så er det måske Landbrugslinjen, du skal vælge? Hvis du derimod tænker, at du er mere til gaming og computerspil, så er det måske hellere Esportslinjen, du skal tage? Måske du også kan tage en snak med dine forældre omkring, hvilken linje der vil være bedst til dig.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, og at du finder frem til en god beslutning.
De bedste hilsener,
Pernille