efterskole
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej:) Her i 9.klasse skal jeg på efterskole. Men jeg ved ikke hvilken. Jeg vil gerne have det skal have noget med sprog at gøre, ikke idræt, masser af undervisning. Man kan være sig selv. Sove i telte, sidde ved bål..spille musik..jeg er en outsider, får nok ingen venner, da jeg ikke har nogen nu..så ville bare spørge hvor man kan finde en efterskole der har alt dette? Hvor man kan være sig selv, og læse efter aftensmad og lave lektier istedet for at feste og hænge ud

Svar:
Hej med dig
Fedt at høre at du vælger efterskole i det næste år, det tror jeg helt sikkert at du får mange gode oplevelser ud af.
På de fleste efterskoler er aftenen ret fri, og ligger op til at man selv bestemmer om man har lyst til at hænge ud, lave lektier, sidde på værelset og høre musik eller hvad man nu har lyst til at lave. Så hvis ikke lige du har lyst til at hænge ud med de andre en aften, kan man os sagtens bare være sig selv.
Jeg kan desværre ikke ikke fortælle dig en efterskole der har lige netop det du leder efter, men der er en oversigt her, hvor du kan taste de ting ind som du syntes er interresant, og få en liste over de efterskoler som passer på dine interesser.
De fleste efterskoler har noget der hedder efterskolernes dag, hvor man kan tage ud og se efterskolerne og opleve hvordan en almindelig dag forløber. Dette er en rigtig fin måde at se om det er noget for dig.
Og derudover så er der en studievejleder på din skole, som også kan hjælpe med at finde den efterskole der passer bedst til dig. Prøv at spørge din lærer, hvijs du ikke lige ved hvem der er studievejleder på din skole.
Håber du finder en efterskole du syntes passer lige netop til dig.
Hilsen
David