Dårlig stil - konfirmation
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej:)
jeg skal konfirmeres i år og jeg havde rigtig valgt en dato der passede med at jeg kunne komme til min venindes konfi of hun kunne komme til min. Nu kom jeg bare til at tænke på at jeg gerne vil have nogle flere veninder med. Derfor er jeg nødt til at rykke den til en anden dag fordi ellers skulle jeg konfirmeres sammen med alle de andre. jeg skrev så til min veninde at jeg havde tænkt mig at ændre det så jeg kunne få nogle flere med. Hun skrev så at hun skulle til en anden konfirmation den dag... Jeg er nu i tvivl om jeg skal rykke den så jeg kan få alle mine gode veninder med eller om det er for dårlig stil og at jeg bare burde lade den blive så jeg kan få hende her min veninde med? Det skal lige siges at jeg sagtens ville kunne komme til hendes alligevel.

Svar:
Hej med dig
Jeg forstår godt du er i tvivl om hvad du skal gøre, da du jo gerne vil have alle dine veninder med. Vi vil alle sammen helst ikke gå glip af noget og prøver at få hele planlægningen til at gå op i en højere enhed. Det kan nogle gange lade sig gøre, andre gange må vi erkende at vi ikke kan det hele og holde fast i den oprindelige plan. Det skaber mindre forvirring og så kan vores venner regne med os. Jeg vil ikke afgøre hvad du skal gøre, men komme nogle forslag til hvordan du kan komme frem til en beslutning.
Prøv at forestil dig hvordan du vil have det hvis du holder fast i den oprindelige plan og har din ene gode veninde med til konfirmationen, kan du forestille dig det bliver en dejlig dag sådan? Hvis ja, synes jeg du skal holde fast i den oprindelige plan. Prøv samtidig at sætte dig i din venindes sted og overvej hvordan du selv ville have det hvis det var din veninde der rykkede en konfirmation for at få flere veninder med og du så ikke kunne komme? Det kan sagtens være du ville have fuld forståelse for det, men det kan også være du kommer frem til at du faktisk synes det ville være dårlig stil. Jeg tror dine andre veninder, som ikke kan komme den oprindelige dag har fuld forståelse for at det praktisk ift. alle dine gæster er nemmest at holde fast i den oprindelige dato, selvom de ikke kan komme med.
Det handler om at du får en dejlig dag og jeg tror at i alle sammen glæder jer så meget til konfirmationen, at i har mest fokus på jeres egen dag. Derfor tror jeg ikke du skal være bange for at det vil gå dine andre veninder på hvis du holder fast i den første dato. Så jeg tror det vigtigste er, at du gør op med dig selv, hvad du aller helst vil og gøre det du vil have det bedst med både på dagen og bagefter.
Ha´ en god konfirmation og nyd dagen alt hvad du kan!
Vh Maria