Dybt forelsket:i♥
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej! Jeg er en pige på 13 år, som er meget forelsket. Jeg har nu gået til hip hop i snart et år. Der går en rigtig, rigtig sød dreng på holdet en time efter mig. Jeg forsøger hele tiden at være i nærheden af ham, og smile til ham, og han smiler altid igen. Han er bare et år ældre end mig. Jeg kan ikke lade være med at tænke på ham, og nævner ham næsten hele tiden når jeg taler og skriver med veninderne, uden det overhovedet giver nogen mening. Problemet er bare at jeg er virkelig genert, og kan ikke tage mig sammmen til at snakke med ham. Selvom jeg virkelig gerne vil! Så jeg har fundet ham på facebook, og skriver nu en del med ham over chatten der. I starten virkede han meget nysgerrig.. Eks.: Han spurgte meget ind til mig. Som; Hvor gammel jeg er, om jeg har en kæreste, og hvor jeg kommer fra. Men ligeså stille er han nu begyndt at virke mindre og mindre intreserret i at skrive med mig. Han begynder at sende kortere svar til mig, og jeg føler hele tiden, at det kun er mig som skriver til ham, og han bare giver et svar, på spørgsmålet:( Men han sender DOG altid en smiley til mig: :), :P, :D, ♥. ... Jeg er bare virkelig forvirret.. ? Skal jeg stoppe med at skrive til ham, og vise at jeg er ligeglad?, eller skal jeg prøve at tale til ham, selvom jeg er mega genert?, for jeg vil slet ikke ane hvad jeg skulle sige.. Så har I nogle idéer om hvad jeg kunne sige til ham. <-- For jeg viil bare så gerne i kontakt med ham, og måske kunne blive kærester? Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg er så forvirret. Hilsen den generte!

Svar:
Hej generte pige.
Når man bliver forelsket, så kan man godt føle sig enormt forvirret - især når man ikke helt ved hvad den anden tænker. Jeg har en ide til hvad du kan gøre.
Det er helt naturligt at du tænker på om i kan blive kærester, når nu du er så glad for ham. Jeg synes du skal prøve og finde ud af om han måske også kan lide dig på den måde.
Det er nok ikke lige så let, når man nu føler sig meget genert. Man kan let blive genert, sådan når man er forelsket og gerne vil skabe kontakt. Det er meget almindeligt og det bliver lettere, når man bliver lidt ældre - for så har man fået lidt erfaring indenfor feltet med at snakke med en man er forelsket i. Men jeg synes det er vildt fedt at du har kontaktet ham på Facebook, det tror jeg der er mange der gør idag, så det er en super måde at starte på. Jeg synes du skal prøve at finde ud af om han er interesseret i at lave noget med dig en dag. På den måde kan han vise sin interesse ved at svare ja.
Du kan spørge ham over Facebook om:
1. I måske kan lave noget sammen efter Hip Hop en dag.
2. Eller måske om i kan øve hip hop sammen en dag.
3. Om han kunne tænker sig at se en film i biffen med dig.
Når du spørger over Facebook, så føles det måske ikke så slemt, hvis han siger nej - for det kan jo være han ikke er interesseret. Og så skal du bare sende en smiley og sige æv, fordi du synes han er sød.
Jeg synes det er bedst at spørge på en direkte måde, for så får du et svar du kan bruge til at finde ud af om han kan lide dig på en kæreste-måde. Hvis du stopper med at skrive til ham, så kan det være du bruger for lang tid på at tænke på ham eller håbe på han måske skriver til dig.
Jeg håber du kan bruge mine råd. Held og lykke med det.
Sommerhilsner
Bibi