Dumme-Dreng.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa.. Jeg har slået op med en dreng for nogle uger siden og vi er gode venner, det er bare han begyndte at skrive ”Skat” og ”Søde” til en halv god veninde dagen efter.
Jeg har ikke nogen følelser for ham Men han er ikke god nok til hende. - Han ryger og sikkert mere - Han tager pornografiske billeder og sender til alle pigerne - Han overfalder mig og min bedste veninde med et sværd(Rollespil sværd ikke hårdt men når han slår med det gør det fandeme nass!)
han ved ikke der er noget der hedder bryster og det gør ondt hvis man slår på dem. - Han ved ikke at pigerne fra min klasse ikke kan lide at han tager hemmelige billeder af dem i timen selvom vi har sagt stop!
han sidder og kaster papir efter mig i timen. Og så er der er masse ting mere Han forstår ikke et nej og det pisser mig virkelig af! Ved fandeme ikke hvad jeg skal gøre for min ”lære” er bare ligeglad de siger bare at man selv er ude om det(Har haft en periode hvor jeg har slåsset for sjov med en anden dreng)
De kan ikke tage det alvorligt og det er bare så træls!

Svar:
Hej
Du skriver om flere ting med din ekskæreste som du har det svært med.
Du skriver at han er begyndt at skrive til en af dine veninder, men du synes ikke han er god nok til hende. Du kan fortælle hende hvad du mener, og hvorfor du ikke synes han er god nok. Måske vil hun lytte til dig, men derefter må hun beslutte om hun mener han er god nok til hende.
Du fortæller også, at du har det svært med ham oppe i skolen. Det lyder til du synes de ting han gør er meget irriterende.
Det er ikke sikkert han ved det, og at det gør ondt når han slår. Du må prøve at sige det til ham. Det kan være svært at sige, men du skriver at i er venner og så vil han forhåbentligt lytte.
Hvis ikke han vil lytte må du forsøge at snakke med din lærer igen. Hvis ikke den lærer du allerede har snakket med vil gøre noget, er det en god ide at snakke med en anden lærer som du er tryg ved.
Det kunne også være en god ide at snakke med dine forældre, så kan de måske tage kontakt til din lærer.
Han skal ikke have lov at opføre sig sådan, når han gør det svært for dig, forstyrrer i timerne og det gør ondt når han slår.
Venlig hilsen Denise