Dum ''kærlighed''?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Det her er lidt besværligt men here i goo Mit ''problem'' er dette, jeg er vild med en fyr, han bor ikke i Danmark, før i tiden boede han i et andet land, men studerer nu i et helt tredje land. Landet han boede i før, besøger min familie og jeg 1-2 gange om året i en 1 måned. Men han kommer i sommerferien! Alt begyndte for et år siden, da vi som sagt var på ferie, vi flirtede, han var meget romantisk kyssede mig på hånden, og droppede sine planer for at jeg ikke var alene. Jeg var helt væk i ham, men vi havde aldrig snakket om kærlighed. Så efter den juleferie kom jeg hjem til Danmark igen, og var helt knust, jeg havde aldrig savnet en så meget før, at han er mystisk og spiller kostbar af til gjorde det ikke lettere. En dag efter sorgen havde forvandlet sig til rødglødende vrede skrev han, han skrev at han godt kunne lide mig, en hel del endda... Jeg kvitterede ved at skælde og smælde!!! Jeg var så sur! Jeg sagde bla. at han ikke skulle tro han var noget, og at jeg ederamne ikke var en luder bare fordi jeg er fra udlandet! Han blev overrasket og trak sig tilbage, fra den dag snakkede vi ikke rigtigt indtil sommerferien! Han skrev af og til, men der blev han ignoreret. I sommerferien kunne jeg stadig lide ham, min kusine sagde at jeg skulle spille kostbar, efter en formiddag med kostbarhed, fik vi snakket, han spurgte hvorfor jeg reagerede sådan, det kunne jeg ikke svare på, han fortalte at han ''adorede'' mig Og kyssede min hånd og sådan. Efter nogle dage kyssede vi, og vi var rigtig tit sammen. Men da jeg kom hjem igen, spurgte jeg ham om hvad vi var, han sagde vi bare var venner! Jeg fortalte at venner ikke kysser, han kvitterede med ''best friends!'' og "you need something and i need something"!! Så blev jeg selvfølgelig sur, men så konfliktsøgende som jeg er, ignorede jeg ham bare. Nu er problemet at jeg stadig elsker ham! Og det værste af alt er..... JEG ødlagde ALT! For et år siden ville han have mig alvorligt! Nu er det kun lyster, jeg har smadret kærligheden!! Der går ikke en time uden jeg tænker på det, har aldrig fortrudt noget så vanvittigt! Jeg blev så ødelagt at jeg spurgte om vi skulle være venner igen, bare for at kunne snakke med ham, men jeg mente bare normale venner. Han svarede ja, han har også prøvet at tage kontakt til mig disse 6 måneder, med ''poke'' og andet over face og mail, selvom han var blevet slettet, og endda blokeret i noget tid. Her den kommende sommerferie ved jeg at han vil have mig, men jeg tror ikke det er alvorligt, altså det lyder lidt.... men jeg ved at han ikke kan stå for mig! Da han hørte mig snakke med en af hans venner(han var i røret med hans ven) Skrev han til mig efter 10 min. og der havde han ikke skrevet i rigtig lang tid! Så hvordan skal jeg tackle ham denne sommer? Jeg vil jo så gerne have ham! Og jeg ved at jeg kommer til at kysse ham. Hvad kan jeg gøre! Og det er umuligt at glemme ham, og jeg nægter bare at glemme ham, for det vi havde i starten er perfekt! Og jeg vil netop gerne have et longdistance realitionship fordi så får vi begge vores frihed, og vi er rigtig gode til at skrive, når vi nu ikke skændes! Han er den eneste jeg rigtig har elsket. Jeg har smadret kærligheden.....

Svar:
Hej med dig
Når jeg læser dit brev kan jeg godt fornemme, at det har været lidt svært med kærligheden mellem dig og ham. Jeg vil gerne sige, at det er meget normalt, at alt det med drenge, forelskelse, kærester osv. kan være lidt besværligt ind imellem. Det er ikke altid så nemt, hvad man skal gøre og man kan nemt komme til at misforstå hinanden. Jeg vil gerne prøve om jeg kan hjælpe dig, ved at dele mine tanker med dig.
Ud fra det du skriver lyder det som om, at ham du har været sammen med i din sommerferie, mest ude på at nyde dig mens du er på ferie og ikke have noget seriøst forhold med dig. Det virker også som om du selv har den opfattelse, at du ikke tror, han vil noget alvorligt mellem jer.
Jeg kan godt forstå at det kan være lidt svært, når du på ene side elsker ham rigtig højt, men at du  på den anden side har en fornemmelse af, at han ikke rigtig vil være kærester med dig, men bare være venner.
Så jeg synes du skal gøre op med dig selv, om du har lyst til at prøve at at have en forhold med ham, når du ved, at han måske ikke vil så meget mere end at kysse og hygge sig med dig i ferien. Når du mødes med ham til næste sommer synes jeg I skal prøve, at snakke sammen om hvad jeres forhold er. Altså om I mest er venner, eller om det kan være mere seriøst. Når I har prøvet at få en god snak om det, så tror jeg bedre du kan fornemme om du du har lyst til at prøve at have en rigtig langdistance forhold med ham.
De bedste hilsner Sine