Drukfest?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heeij. Vi Er Nogle Piger Der Alle Fylder Enten 14 Eller 15 I År. Vi Kunne Godt Tænke Os At Holde En Drukfest Sammen, Hvor Vi Jo Så Drikker Os Fulde. Problemet Er Som Oftest Vores Forældre, Som Ikke Synes Det Er Nogen Særlig God Idé. Kun 2 Af Os Har Været Rigtigt Fuld Før, Og Resten Vil Vildt Gerne Prøve. Vi Synes At Vores Forældre Skal Være Glade For At Vi Vil Gøre Det Sammen Hos En Af Os, I Stedet For Ude I Byen, Men De Kan Ikke Rigtig Se Det. Hvad Synes I/Duh? Er Det For Tidligt? Lad Os Da Prøve, Og Finde Ud Af Hvad Det Er For Noget, Som En Af Fædrerne Siger, Når Han Prøver At Overtale Hans Kone Til At Give Os Lov. __Sprutuglerne x].

Svar:
Hej
Der er mange der gerne vil prøve at drikke sig fulde i jeres alder. Jeg synes det er rigtig godt at I vil holde en fest hjemme, i stedet for at gøre det et sted udenfor. Det er godt at have nogen i nærheden de første gange man drikker sig fuld. Det kan være svært at mærke grænsen for hvornår man ikke skal drikke mere, og så vil det være godt hvis jeres forældre er der, hvis der er nogen der får det dårligt.
14-15 år kan være tidligt at begynde at drikke. Der kan være forskel på hvor klar kroppen er til det. Aldersgrænsen for hvornår man kan købe alkohol er 16 år, og det er fordi der er nogen personer der ved at det er usundt for kroppen.
Da det er jeres forældre der bestemmer, synes jeg I skal prøve at snakke med dem igen. Fortæl dem, at I gerne vil have de er der. Måske kan I blive enige om et bestemt antal øl I kan få hver, så de ved I ikke drikker for meget.
Venlig hilsen
Denise