Druk, drenge og dans
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære Cyberhus, Jeg har her på det sidste været til en del fester. Jeg mødte en fyr til en af festerne som jeg kyssede med og som jeg måske tror jeg er lidt vild med. Lad os kalde ham X. X går på efterskole så han er kun hjemme i nogle weekender så det ville heller ikke kunne blive seriøst, og det ønsker jeg heller ikke. Men så for en uge siden var jeg til en fest hvor han også var der. Vi snakkede selvfølelig lidt men vi var vist begge ret stive så vi så ikke så meget til hinanden. Jeg blev ret såret når han havde armen rundt om andre piger eller de sad på hans skød selvom der jo ikke var noget i det så blev jeg stadig sur over det. Men nu til mit problem - jeg skal til en fest om et par uger og han skal med, og jeg vil gerne gøre noget med ham men hvad så hvis det bare ender ligesom med den her jeg lige var til? Har i nogle råd til hvordan jeg kan få hans opmærksomhed bare uden at virke desperat? Jeg har virkelig ingen anelse.. Knus Kamilla

Svar:
Kære Kamilla
Det er altid så svært det med følelser og drenge. Som du skriver, føler du ikke du vil noget seriøst med X og at det heller ikke kan lade sig gøre, fordi han er på efterskole.
Når I har kysset, er det helt naturligt du alligevel har knyttet nogle følelser til ham. Selvfølgelig er det ikke rart, at se han flirter med andre piger. Det er helt almindeligt, du har det på den måde, især når du har drukket. Du skriver jo selv, at du i ædru tilstand faktisk ikke vil mere. Måske kan du prøve at skelne mellem det, og sige at selvom du bliver såret, når du er fuld, så er det ikke ensbetydende med, du nu alligevel vil være kærester med ham. Det kan jo være meget forvirrende at føle to modsatte ting. Du skal også tænke på, han jo også har drukket til festerne, og derfor heller ikke tænker helt klart. At han flirter med andre piger er nok bare naturligt, eftersom han har drukket.
Med hensyn til den næste fest, så synes jeg, du skal forsøge at mærke efter, hvad du egentlig gerne vil have ud af at være sammen med ham. Hvis du selv er i tvivl, så er det meget let at blive såret, fordi han vil jo ikke vide, hvad du vil og derfor let kunne såre dig. Dvs. hvis I er sammen og du får flere følelser, men ikke melder ud, du vil noget mere, så flirter han bare videre med andre piger, og sårer dig endnu mere. Du kan heller ikke forvente, han ikke flirter med andre medmindre, du siger det til ham.
Ligemeget hvad så er det vigtigt, du virkelig gør dig klart, hvad du vil, fordi du kan se, at du selvom du siger, du ikke vil være kærester, bliver såret alligevel. Følelser er bare ikke rationelle og følger ikke, hvad din hjerne siger er bedst for dig.
Hvis du føler, du godt kan flirte videre med ham og ikke blive for såret i sidste ende, så svarer jeg på dit spørgsmål til, hvordan du kan komme i kontakt med ham uden at virke desperat:)
Jeg synes, det er lidt svært at sige, fordi det afhænger af omstændighederne og Jer begge. Men tit så er det bedste faktisk bare at have det virkelig sjovt med sine veninder og forsøge ikke at skænke ham en tanke. Den dårligeste idé er at drikke dig virkelig fuld, fordi så ender du helt sikkert med at stå henne hos ham og virke desperat. Så jeg ville råde dig til at drikke mindre og bare have det sjovt med dine veninder. Hvis dit mål er at score ham den aften, så bliver du nok skuffet og får en dårlig aften. Du vil uden at vide det udstråle, at du vil ham og at du bare ikke har det særlig sjovt. Det mest tiltrækkende er jo, at man har en fed aften, griner og har det sjovt (på en naturlig/ikke overspillet måde ).
Så prøv at være god ved dig selv og ta tingene som de kommer. Du vil udstråle selvtillid og sjov, som alle vil kunne mærke. Det er meget mere tiltrækkende end at du venter på ham. Det kan godt være virkelig svært, men øvelse gør mester. Det er selvfølgelig meget irriterende, hvis han så ikke selv kommer til dig til festen, men så må du fortsætte samme stil til næste fest. Han skal nok komme, hvis han vil noget. Hvis ikke han kommer, så er det også bedst at lade ham være, fordi så blir du såret når I har været sammen, fordi så har han ikke skulle kæmpe for det og vil helt sikkert bare flirte videre med andre. Lad ham være den der kæmper for dig!
Håber du kunne bruge mit svar.
Mvh Miriam