drillet med nye ting
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg bliver drillet af drengene fra min klasse med at jeg er begyndt at få hår under armene de går og siger at det er ulækert og jeg bliver rigtig kedafte og jeg tør næsten ikke at række hånden op i timerne for de jeg ikke vil have at de skal grine af mig hvad skal jeg gøre

Svar:
Kære 12årige
Tak for dit brev. Det er godt du spørger og jeg tror også der måske er andre piger, som oplever det samme som du gør. Det er nemlig normalt, at piger udvikler sig hurtigere end drenge, for eksempel med kropsbehåring. Derfor glemmer drengene sommetider, at de også vil få hår under armene på et tidspunkt. Det kan dog svinge op til et par år.
Der er ingen grund til at være ked af, at din udvikling er begyndt, tværtimod er det et positivt tegn at din krop er gået igang med at gøre det, som vil ske for alle. Men jeg kan godt forstå, at du bliver ked af at blive drillet. Jeg synes du skal fortælle dine forældre om at du er begyndt at få hår under armene og at du bliver drillet med det.
Jeg synes også det er vigtigt, at din lærer også for det at vide. Så kan din lærer måske hjælpe dig, fordi det er ikke ok at de driller.
Der er ikke noget ulækkert ved at have hår under armene, det hører med til kroppens funktioner, derfor må du endelig ikke tænke dårligt om dig selv på grund af hvad drenge siger. Hvis du ikke bryder dig om, at de kan se armhårene, når du rækker hånden op, kan du tage bluser med lidt længere ærmer på. Hvis der kommer meget hår, er der nogen, der vælger at barbere sig under armene, men det tror jeg ikke, du behøver at gøre endnu.
Hilsen Julie