Drengeven?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg er en pige på snart 13 år.
Jeg har længe kunnet lide en dreng fra min klasse og for ikke helt vildt lang tid siden skrev jeg det til ham.
Jeg valgte også at skrive det til hans ven af flere årsager.
De går begge i min klasse og jeg ved nu at hele min klasse ved det.
Der er 1 pige som heletiden kommenter på det og jeg er ret træt af det.
Men problemet er egentlig at jeg godt gad at være sådan venner med drengene og ligesom snakke med dem.
Men da de også ved at jeg kan lide ham er det som om at det bare er helt udelukket.
Før jeg fortalte ham at jeg kan lide ham, snakkede vi faktisk rigtig godt sammen og jeg har fortrudt helt vildt at jeg fortalte det!
Nu snakker vi knap så godt sammen og det føles nærmest som om han ignorere mig.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er rigtig ærgerlig over at jeres forhold har ændret sig.
Jeg tænker egentlig at du var vildt cool og modig at du fortalte om dine følelser for den her dreng. Det er selvfølgelig ærgerligt at det så efterfølgende er blevet rigtig akavet, og I ikke længere taler så meget sammen. Det er selvfølgelig den risiko der er ved at fortælle om sine følelser. Husk på at det lige så godt kunne have gået lige omvendt og at I kunne være blev et tættere. Og det tænker jeg faktisk stadig er en mulighed.
Jeg synes du selv siger det rigtig godt. At du egentlig bare gerne vil være venner. Har du sagt det til drengene?
Nogle gange er det bare rigtig befriende at nogen siger lige ud hvad de tænker.
Måske er drengene lige nu meget i tvivl om hvordan de skal være omkring dig, fordi de er usikre på hvad det er du vil? Hvis nu du direkte kunne sige at du selv synes det har været akavet, og at du synes det er ærgerligt, fordi du egentlig bare vil være venner med dem. Måske ville det lette den akavede stemning, fordi I så ville have en bedre idé om jeres forhold?
Jeg tænker i hvert fald at du kommer længst med ærlighed. Særligt når nu den her pige, bliver ved med at kommentere på det. Hvis du ikke selv siger noget til drengene om hvad det hele handler om, og de kun hører de her kommentarer fra hende den anden pige, kan de måske gå og tænke alt muligt, som er med til at gøre det hele mere akavet. Her tænker jeg du kan hjælpe dig selv ved at du siger lige ud til de drenge det handler om, at du også synes det er akavet, og at du ønsker det bliver anderledes.
Håber du finder ud af det
Gode tanker
Niels-Christian