Drenge,problemer og flytning
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus.
Der går en dreng i min klasse, som jeg godt kan lide. Jeg har fundet ud af han også kan lide mig, og han ved jeg også kan lide mig. Jeg skrev til ham en fredag at jeg kunne lide ham, efter vi havde været ammen tidligre på dagen. Der gik noget tid før han svarede, han trode ikke på det i starten. Men efter vi havde siddet og skrevet frem og tilbage, skrev han så at han også kunne lide mig :) Men her for nogle dage siden fandt jeg ud af at han skal flytte til Jyllinge og skifte skole. Og det er rigtig langt væk for nu bor han i ballerup. i starten var jeg megte ked af det fordi at han betyder næsten alt for mig. Og det gør han fordi, at jeg er for et 1 år siden startet i klassen. Jeg er blivet mobbet siden 0.klasse og til 5.klasse. og jeg kunne også lide en fra den gammle men han gengældte ikke mine følelser og det har været meget hårdt for mig. Men ham drengen her er også forelsket i mig. Men her i dag skulle jeg så have sagt ham noget men fortrød, og det ville han så ikke respektere. Og det gjorde mig pisse sur. Han har en schæfer, som er trænet piliti hund. Og derfor bider ud efter folk der løber. Jeg bliver så bidt fordi jeg ikke havde lyst til at se ham i øjenede. For jeg ved at han ikke ville lade være med at plage mig om hvad det var jeg ville sige, til han for det ud af mig.
Så jeg håber kan hjælpe mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!
Undskyld stavefejl

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du er helt forvirret over hvad du skal gøre, når du er blevet vild med en dreng og han nu skal flytte til en anden by.
Det er meget almindeligt at man kan få mange forskellige slags følelser, når man godt kan lide en dreng. Man kan både have en masse gode sommerfugle i maven, tænke på ham konstant og have lyst til at være sammen med ham. Samtidig kan man være bange for hvad der skal ske eller at han ikke kan lide en mere. Sådan har alle det og måske især hvis man som dig har haft en dårlig oplevelse med en anden dreng på den anden skole.
Jeg er lidt usikker på om du stadig er interesseret i ham efter at du blev bidt af hans hund? Jeg synes bestemt ikke at det er ok at han brugte sin hund for at få dig til at sige det du ville have sagt. Det er en slags trussel og når du faktisk blev bidt er det meget forkert.
Hvis du gerne vil blive ved med at se ham, kan du overveje at skrive til ham på facebook og spørge om han vil vise dig hans nye hjem. Det kan være at du kan spørge dine forældre om han må besøge dig eller du ham. Men derudover kan det også være dejligt at holde kontakten også selvom man ikke ses særlig ofte. På den måde kan man følge med i hinandens liv på afstand.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Venlig hilsen Marianne