Drengeproblemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa. Jeg er en pige på 16 år som har det problem at jeg aldrig har turet rigtig at snakke med drenge. det startede med at da jeg i 4 klasse blev drillet af en dreng på en måde som har gjord mig meget usikker på om drenge bare "flirter" med mig for at holde mig for nar eller ej. der skete så det at jeg for et par uger siden havde en mindre flirt med en dreng fra min efterskole. jeg begyndte så lidt at kunne lide ham, men pga. det der skete for lang tid siden har jeg ikke modet til at tage kontakt. mit enlige spørgsmål er: - hvordan kan jeg komme over min frygt og hvordan skal jeg i vært fald prøve at tage lidt kontakt?

Svar:
Hej med dig
Først vil jeg gerne sige, at det er meget naturligt at din oplevelse fra tidligere stadig sidder i kroppen. Det er aldrig særlig rart at blive drillet og det gør ondt indeni. Derfor kan jeg godt forstå, hvis du synes det kan være svært at finde modet til at flirte igen.
Hvordan komme over sin frygt?
Du spørger hvordan du kan komme over din frygt. Desværre er det sådan, at man ikke på en nem måde kan komme over sin frygt. Det vil altid tage tid og tålmodighed. Først og fremmest tænker jeg, at du har brug for at få en god oplevelse med en dreng, uden at blive drillet. Jeg tror at dette vil give dig modet stille og roligt tilbage igen.
Så for at komme videre og komme over din frygt, tænker jeg, at du blive nød til at prøve igen, selvom det kan være svært. Du er blevet ældre og det er drengene også. Derfor tror jeg også der er en god mulighed for at denne fyr ikke vil behandle dig på samme måde som ham i 4. klasse. Desuden kan det måske hjælpe dig at tænke på, at alle fyre er forskellige, så derfor er der gode chancer for, at han vil behandle dig helt anderledes og forhåbentlig meget bedre.
Tage kontakt
Hvis du skal prøve at tage kontakt, så vil mit foreslag være, at du prøver at skrive til ham, enten sms eller over facebook. Du kunne prøve at spørge om han kunne have lyst til lave et eller andet sammen dig. Nu ved jeg ikke jeg ikke hvad jeres interesser er, men det kunne f.eks. være at tage ud og se en håndboldkamp sammen, spille spil, eller noget helt tredje? Jeg tror du bedst kan finde på et eller andet. Hvis han svarer at han gerne vil, så er det i hvert fald et godt tegn på, at han gerne vil lærer dig bedre at kende.
Jeg håber du har mod på at prøve at flirte igen og at du får en god oplevelse med det. Så tror jeg helt sikkert nok du skal få modet tilbage. Hvis du skulle få en dårlig oplevelse med en fyr igen, så ved du i hvert fald, at det ikke er en fyr du skal gå efter. Men der skal sikkert nok være nogle søde fyre derude.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Mange hilsner Sine