Drengekaos......

brevkassespørgsmål

Drengekaos......

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 13 år 2 uger siden

Hej... Jeg har for ikke så længe siden droppet en dreng, fordi han kyssede med sin eks.. Nu er det bare sådan, at jeg i sidste weekend om fredagen var til fest (var ikke fuld - havde været alene hjemme med en veninde og vi hørte der var fest hos en, så vi tog over for at sige 'hej', men blev der ca. 2 timer) Nå, men det startede med at være lidt kedeligt til festen, da alle andre end min veninde og jeg var fulde.. Men senere hen, omkring kl. 02, da vi ville til at tage hjem ad stod vi ca. 10 mennesker ude i Martins entré (ham der holdt fest) og stod bare og snakkede mens en, der hedder Frederik stod og holdt om mig (han har førhen skrevet til mig, at han synes jeg er en dejlig pige, at jeg er lækker osv..) Så stod han og brokkede sig over, at ingen ville kysse med ham, og så sagde min veninde til ham, at han bare kunne kysse mig.. Og før jeg vidste af det stod vi og kyssede. Så tog min veninde og jeg hjem.. Om lørdagen holdt jeg så selv fest, og Frederik kom også forbi, men kunne ikke være der til mere end kl. 01 ca., da han skulle spille fodboldkamp søndag.. Da han så skulle til at tage hjem og var gået ud til sin scooter rendte jeg rundt og ledte efter en veninde - så stødte jeg på ham. Han sagde bare 'vi ses' og gav mig et kram.. Havde sådan en lyst til at kysse ham! ..Der er bare lige det, at han i forrige weekend kyssede med en pige fra min parallelklasse, og da jeg spurgte ind til det, sagde han, at han ikke rigtig kunne lide hende, og at det var første gang han mødte hende den aften. Og jeg ved fra andre personer, at Frederik har kunnet lide mig i længere tid.. Siden sidste sommer faktisk. Ved ikke helt om jeg kan stole 100% på ham, eller om han bare vil i seng med mig (Han er et år ældre end mig og ret fremme i skoene) Men jeg synes bare han er vildt dejlig.... Det værste er bare, at en af Frederiks venner også er vildt sød. Hver gang vi er til fest sammen sidder han og rager på mig - vi har dog kun kysset en gang.. Kan slet ikke finde rundt i det hele! De er super dejlige begge to. Så er det også sådan, at jeg har en god veninde, som har en kæreste, der hedder Simon - har snakket meget med begge to, men nu er min veninde begyndt at være jaloux over, at jeg skriver med hendes kæreste.... Og virkelig!! - Der er intet mellem os, vi er bare gode venner.. Han er en af dem jeg bare kan stole 100% på, det ved jeg. Og så har vi det altid skide sjovt, når vi ses.. Er bare træt af, at jeg skal miste en veninde, fordi hun er jaloux over jeg skriver med hendes kæreste..... Lidt noget rod, men håber på I/du har nogle gode råd eller nogle indvendinger at komme med.. Har lidt svært ved at tale med mine veninder om det - de virker lidt ligeglade med mit kærlighedsliv. Kh Simone

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej Simone.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen.

Jeg kan godt forstå du er forvirret. Det lyder som om du gør dig mange overvejelser om hvad der er rigtig og forkert i forhold til din situation. Som jeg læser dit brev, lyder det som at der er flere ting i det. Jeg skal svare så godt jeg kan :)

For det første, er der Frederik, som du synes er sød og du har fået at vide at han har været vild med dig i lang tid. Du skriver, at I kyssede til Martins fest, og til din fest gav han dig kun et kram. Og så har han også kysset med en fra din parallelklasse og derfor er du lidt forvirret i forhold til ham. Samtidig skriver du, at en af hans venner også er super dejlig og det er svært at finde rundt i det hele.

Jeg tror først og fremmest at du skal have afklaret nogle ting med dig selv. For det første, så synes jeg at du skal finde ud af om det er Frederik eller hans ven du er mest vild med. Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort, og mit bedste råd er at mærke efter og følge din mavefornemmelse  Du skriver også, at du for kort tid siden er blevet single, så måske var det også en god idé at overveje, om du er klar til at få en ny kæreste?

Som jeg læser dit brev, lyder det umiddelbart som om at Frederik fylder mest og at det er ham du vil gå efter? Derfor vil jeg lige komme med et par forslag/råd i forhold til ham (som du også vil kunne bruge i forhold til hans ven).

Det kunne være, at du skulle foreslå ham at I mødtes på café eller lignende en dag. På den måde, vil der kun være Jer to og du vil kunne få et andet indtryk af ham, end det du har fra fester, hvor I måske også er blevet lidt fulde. En anden mulighed kunne være at konfrontere ham. Fortæl ham, at du er lidt forvirret over de signaler han sender dig, og at du gerne vil vide hvad han tænker om dig. På den måde, bliver han tvunget til at tage stilling til Jer to.

Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort, men jeg synes du skal prøve at snakke med ham på den ene eller anden måde.

Hvis I så bliver kærester, synes jeg du skal vente et stykke tid med at gå i seng med ham. For hvis du er usikker på, om det kun er det han er ude på, så synes jeg det er en god idé at vente lidt med den del af Jeres forhold. Hvis han virkelig er vild med dig, bør han også kunne vente på at du er klar til at gå i seng med ham.

Sidst i dit brev, skriver du om Simon, som du er rigtig gode venner med, men det gør din veninde jaloux fordi det er hendes kæreste. Det er dejligt at du har fundet dig en god ven, som du stoler 100 % på. Derfor synes jeg heller ikke at din veninde skal bestemme hvorvidt I må skrive sammen eller ej. Det er selvfølgelig ikke rart for hende, at hun bliver jaloux over det.

Jeg synes du skal snakke med hende om det, - fortæl hende at der aldrig kunne blive noget mellem dig og Simon, da du kun betragter ham som en ven. Samtidig synes jeg også at du skal fortælle hende, at du vil være ked af at Jeres venskab gik i stykker på grund af det. Og så kunne det måske være en god idé, hvis Simon fortalte hende det samme, så hun har hørt det fra Jer begge to. En anden ting, som I måske skulle overveje, var at lave noget sammen alle tre. På den måde, kan din veninde også se at hun ikke skal være nervøs for at I finder sammen.

Jeg håber du finder ud af det hele!

Held og lykke med det :)

Venlig hilsen

Nina