Drenge.. så svære at gennemskue..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus Har virkelig et problem som bare er ved at gå mig på! Det sker vildt ofte at drenge bliver forelsket i mig, og begynder at skrive sødt til mig hvorefter vi måske har lidt kørende. Men så altid efter at vi har mødtes, så gider de mig bare ikke mere! Den første dreng som jeg mødte i festugen, han droppede mig efter vi havde været sammen 2 gange. Den næste droppede mig efter at vi havde ses 1 gang. Og den 3. droppede mig efter at vi havde sovet sammen 1 gang. Det er virkelig som om at drengene kun vælger mig pga. udseendet, og så finder de så ud af bagefter at jeg virkelig ikke var som de havde regnet med. Det sårer mig helt vildt! :'( Er virkelig i tvivl om, om jeg nogensinde vil finde en kæreste der vil kunne lide min personlighed. Er nemlig blevet droppet så mange gange nu, og det gør virkelig ondt indeni! :/ Håber på nogle råd fra jer.

Svar:
Kære pige
Jeg kan godt høre på dig, at det går dig rigtig meget på og gør dig ked af det, at du er blevet droppet af de her drenge. Det forstår jeg godt, for det er bestemt ikke nogen rar følelse at blive afvist. Så jeg synes det er super godt, at du deler dine tanker her, så du kan få nogle råd med på vejen, så det kan blive lidt lettere for dig fremover.
Først vil jeg gerne sige til dig, at det er helt normalt, at det her med kærligheden kan være svært. Det er faktisk helt naturligt, at man møder en del forskellige, før man finder ham, som bliver kæresten. Du kan prøve at se det som en positiv proces, hvor du hver gang finder lidt mere ud af, hvad du godt kan lide ved en dreng og hvad du måske ikke så godt kan lide. Du er godt igang med at samle på livserfaringer, som på sigt kan få dig til at stå stærkere, næste gang du møder en sød fyr.
Faktisk så synes jeg, du skal være stolt af dig selv, for selvom du er blevet droppet, så har du jo haft mod på at møde en ny og prøve igen!!!
Når jeg læser dit brev, så får jeg indtryk af, at dit fokus kun er på drengene og hvad de nu synes om dig. Jeg fortæller dig dette, fordi jeg tror det hænger meget sammen med, hvordan du har det lige nu.
Du skriver: "Det sker vildt ofte at drenge bliver forelsket i mig", "efter vi har mødtes, så gider de mig bare ikke mere", "det er virkelig som om, at drengene kun vælger mig pga. udseendet", "så finder de så ud af bagefter, at jeg virkelig ikke var som de havde regnet med", "er virkelig i tvivl om, om jeg nogensinde vil finde en kæreste der vil kunne lide min personlighed".
Jeg tror det vil være rigtig godt for dig at få vendt tankerne, så du ikke vender det hele indad. For lige nu tror jeg, du måske føler er der er noget galt med dig og det er derfor du bliver droppet?! Og tankerne kan faktisk blive så dominerende, så du kommer til at tro, at det er sådan det hænger sammen og så gør det ondt indeni.
Jeg vil foreslå dig, at du i stedet for prøver at tage udgangspunkt i dig selv og dine behov. Du kan tænke lidt over følgende spørgsmål: Hvad kunne du godt lide ved de her fyre, du nævner i brevet? Var de sådan som du godt kunne tænke dig en kæreste ville være? Gjorde de dig glad? Havde du lyst til at lære dem bedre at kende? Synes du I passede godt sammen eller kunne du forestille dig, at du ville passe bedre sammen med en anden type?
Prøv om du ikke kan vende dit fokus, så det kommer til at handle mere om, hvad du gerne vil have i en kæreste og hvilken type fyr, du passer sammen med. Når du oplever at de har droppet dig efter 1-2 dates, så kan det ligeså godt handle om dem, at de ikke vil være i et forhold lige nu og derfor smutter de hurtigt igen, så det ikke når at blive for seriøst?!
Uanset hvad så handler det ikke om, at du er forkert og ikke er god nok. Du er lige som du skal være - nemlig dig! Du er bare i fuld gang med at lære at finde ud af, hvad en god og sød kæreste skal indeholde og hvad du falder for. Det kan godt tage tid, men det skal nok komme. Så kan du også bedre vælge dem i stedet for de vælger dig :)
Husk på at du bare ikke har mødt den rigtige for dig endnu og det koster nogle knubs ind imellem at kaste sig ud i kærligheden. Du kommer også til at opleve, at du må droppe nogen, sådan er det bare.
Men hold fast i dit mod og dig selv og husk at mærke efter, hvad der er godt for dig!!! :) Han skal nok dukke op...
Held & lykke herfra.
De bedste hilsner Rikke