drenge- og pigekæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej I på brevkassen. Jeg er en pige på 16 år. Jeg har både en drenge- og en pigekæreste, og jeg kan ikke vælge. Jeg ved godt det er forkert af mig, og jeg har smadderdårlig samvittighed over det. Det er også meget stressende, for skal jeg skal hele tiden have ha tjek på min kalender så aftalerne med de to ikke ramler sammen. De ved ikke ikke noget om hinanden. Heldigvis har jeg aftalt med min pigekæreste at vi ikke viser udadtil at vi er kærester, så folk - også mine forældre - tror bare, vi er veninder. Men jeg kan jo ikke møde dem begge samtidig, for så finder min pigekæreste jo ud af jeg har en drengekæreste, og det må hun for alt i verden ikke. Jeg kan bare ikke undvære nogen af dem. Min drengekæreste er den sjove, ham der altid finder på. Vi griner meget sammen. Men også den overfladiske. Min venindekæreste er den, jeg kan snakke virkelig fortroligt og dybt med. Også seksulet kan jeg ikke undvære nogen af dem. Min drengekæreste er stor og stærk og han tager hårdt om mig med sine store lidt grove hænder. Han tager mig, han tager mig voldsomt og fylder mig ud og det er vidunderligt. Min pigekæreste har de blødeste små hænder og det er også vidunderligt. Hun dufter så godt, og hendes lille tunge brænder og kommer ind alle vegne. Og jeg mener virkelig ALLE vegne... Det er pragtfuldt og jeg kan ikke undvære noget af det. Men det er jeg jo nødt til. Det her går jo ikke - jeg går også selv i stykker på det. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre - heller ikke i fremtiden. Jeg kan slet ikke se mig selv i fremtiden. Kan I hjælpe? Kærlig hilsen den ubeslutsomme.

Svar:
Kære du
Først og fremmest lyder det, som to rigtig dejlige og søde kærester du har fået dig. Du kan samtidig også selv se at det er hårdt for dig at opretholde forholdet, fordi du skal gå og skjule en masse ting.
Det kan være rigtig svært at tage en så stor beslutning, og som du skriver bliver du nok nød til at tage den beslutning.
Jeg synes at du, for din egen og de to kæresters skyld, bliver nødt til at tale med dem. Det er ikke fair over for dem, at du ikke fortæller dem sandheden. Du må prøve at fortælle dem, hvilket dilemma du er i. Du kan selv mærke det er for svært i længden med alle de hemmeligheder og derfor må du finde ud af, hvad der er bedst for dig selv lige nu. Måske har du bare brug for at have det sjovt med din drenge kærste eller måske har du mere brug for at kunne tale fortroligt med din pigekæreste. Hvis du er heldig kan det være du kan beholde den ene som ven.
Det er altid svært at afslutte et forhold. Når du afslutter forholdet med den ene, vil han/hun nok være såret og have brug for tid til at sunde sig. Det bedste du kan gøre er at være ærlig over for dem og på den måde vil du samtidig også være ærlig over for dig selv. Det kan være svært at se sig selv og ens fremtid, hvis du ikke er ærlig over for dig selv her og nu i de ting du gør.
Du kan måske overveje, hvorfor du holder forholdet til din pigekæreste skjult. Måske har du brug for at I bare er veninder indtil I er klar til at det er mere officielt? I sidste ende er det kun dig selv, der kan tage beslutningen. Det er rigtig svært, men noget du må prøve at gøre. Det kan være du efter at have snakket det igennem med dine to kærester er mere klar over, hvad du har brug for lige nu eller hvor du ser dig selv i fremtiden.
Held og lykke med det og jeg håber du kunne bruge mit svar.
Mvh Miriam