Drenge, kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej.
Jeg går i sjette klasse Og er super forelsket i en dreng fra min klasse.
jeg har skrevet til ham hvad jeg føler, men han tror jeg har haft omkring 20 kærester, men har kun haft to. Han skrev at han ikke ville have en kæreste. Men for lidt tid siden sov vi sammen, og kyssede. Og nu ved jeg ikke om jeg betyder noget for ham, han svarer ikke så tit og han betyder alt for mig. Vi er rigtig gode venner, men jeg vil godt være lidt mere end venner, nu har jeg inviteret ham i biografen, men han har ikke svaret, hvordan kan jeg finde ud af om han kan lide mig?
Håber i kan hjælpe
- Anonym

Svar:
Hej med dig
Forelskelse er en dejlig ting, men nogle gange kan forelskelse også føles frustrerende. Derfor er det godt du skriver herind, når du ikke ved, om ham drengen, du kan lide, også kan lide dig.
Det kan være svært at svare på, om drengen kan lide dig, når jeg ikke kender til hans følelser. Men der er nogle ting, jeg kommer i tanke om ud fra dit brev.
Først og fremmest skriver du, at han ikke vil have en kæreste. Selvom det kan være svært, så må man acceptere det. Der vil ikke komme et godt forhold ud af det, hvis du var den eneste i forholdet, der havde lyst til at have en kæreste. Man bestemmer ikke selv hvem, man er forelsket i. Så selvom du er forelsket i drengen, så er der ikke så meget at gøre ved det, hvis han ikke ønsker en kæreste. Jeg kan godt forstå, at du så kommer i tvivl efter I har sovet sammen og kysset, men han stadig ikke rigtig svarer.
At han ikke svarer hurtigt, behøver ikke at betyde, at han ikke kan lide dig. Nogle mennesker er bare ikke gode til at få svaret hurtigt.
Jeg tænker, at hvis han ikke vil med i biografen, så har han ikke lyst til at være kærester, men måske bare gerne vil forblive gode venner med dig.
Hvis han gerne vil med i biografen, kan du måske snakke med ham bagefter, I har set filmen. Du kan spørge, om han har lyst til stille og roligt at prøve at udvikle jeres forhold, eller om han i stedet gerne vil være gode venner med dig. En anden mulighed kan også være at spørge ham direkte, om han har lyst til mere, siden I kyssede. Så finder du ud af rimlig hurtigt, hvad han vil.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du snart finder ud af, hvad han vil, så du ikke længere skal gå og være i tvivl.
Venlig hilsen Mette