drenge?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg ved ikk lige hvilken kategori jeg skal ligge det her i, - men jeg har nogle spørgsmål, som jeg rigtig gerne vil have svar på, jeg har prøvet og snakke med min far om det, da han jo er en dreng/mand og har prøvet lidt af hvert. han giver nogle meget gode svar, men alligevel ikk lige dem jeg leder efter.
men det jeg faktisk er meget intreserret i, er. det med drenge, og deres følelser
Græder drenge om natten :/, når de er alene. fordi ingen pige vil have dem? hvorfor viser de ikke deres følelser som piger, de viser sig om barske og hårde, og at de kan ta alt. også er alt ude af verden, hvorfor åbner de sig ikke?
Jeg var i skole her en af dagene, hvor en af mine venner så rigtig ked ud af det. og jeg spurgte hva der var galt, og han sagde "ikke noget". men jeg ku se at der var noget galt!. så tog jeg ham ud på gangen, hvor der var noglelunde stille, og spurgte ham endnu en gang. men intet var der han ville ud med. /; hvorfor? hvorfor kan de ikke åbne sig om piger?, drenge græder jo også, men hvorfor viser de det ikke?, syns de at det er pinligt?, ihj !
Jeg får nok aldrig rigtig svar på det. jeg ved jo godt at det der med piger er noget underligt noget. ligesom vi piger er lette at såre. er drenge jo også lette at såre. græder de over en pige der ikke vil have dem? vi piger vil jo skrive aaaaalt ned på et parpir og tude over det. eller vi skriver til en veninde. men drenge de går bare med det inde i sig selv. og jeg syns det er synt, de ikke kan komme ud med deres følelser, på den måde med og snakke,. og selvom de så åbner sig, så meget de kan. kommer der alligevel ikke rigtig nogle tåre. jeg snakker ikke om psygiske problemer.
Jeg snakker om kærlighed og piger, drenge er jo også kun mennesker, med følelser! jeg er forvirret. jeg vil bare have svar på, om drenge græder om natten når de er alene.
knus hende pigen, der hjælper sine drenge venner, men det går ikke helt så godt.

Svar:
Hejsa
Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller. Men også et spørgsmål
som kan være svært at svare på.
Som du selv er inde på, er der forskel på hvordan drenge og piger viser,
at de er kede af det. Men der er også forskel på hvordan drenge reagerer
hvis de er ulykkeligt forelsket.
Ligesom der også er forskel på hvordan piger reagerer. Nogle drenge vil
vise sorg ved at græde, men mange har svært ved at gøre det foran
andre. Det kan hænge sammen med, at de er bange for hvordan andre vil
opfatte det. Men for mange handler det også bare om at det ikke er en
naturlig måde for dem at reagere på.
For mange piger er det en rar ting at kunne græde igennem, og få snakket
om, hvorfor man er ked af det. Men det er ikke alle der har det behov,
og drenge har måske en anden måde at bearbejde deres sorg på.
Når man er ked af det, er det en god ide at snakke om det. Det er derfor
også godt, at du forsøger at få din ven til at snakke, hvis du kan se
han er ked af det. Men hvis ikke han har lyst til at snakke, skal du
også respektere det. Du kan i stedet spørge ham om der er noget andet
du kan gøre for at hjælpe ham. Det kan være han kan fortælle dig hvordan
han bearbejder det at være ked af det. Og så kan du, i stedet for at
snakke, hjælpe ham med det.
Du viser, at du er en god ven, ved at du lægger mærke til at han er ked af det. Og ved at du prøver at hjælpe.
Fortæl dine drengevenner, at du er der hvis de får lyst til at snakke.
Så ved de at de kan komme til dig, når de får brug for det.
Venlig hilsen Denise