Drenge
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa, jeg kender egentlig ikke nogle drenge... og hvis jeg så gør er de slet ikke noget for mig:/ Kender dem i min klasse, kender omkring 10 drenge som jeg kendt længe og kender et par drenge som i ved... man bare kender sådan lidt, som mere er bekendte:) Det er da også hyggeligt nok, men jeg savner en... måske ikke en kæreste men en som man kan snakke med og flirte lidt med;) Får normalt en del opmærksomhed fra drengene, snakker da også med dem osv. men så skal vi ligesom gå hver vores vej og så ses vi ikke igen:/ Jeg møder dem jo kun når jeg er ude fra byen hvor jeg bor... Og hvis jeg endelig finder nogle så ender det med at vi kun kan være gode venner på skype, msn osv. da de bor for langt væk:( Jeg har ingen problemer, søger ikke en kæreste bare... en god ven evt. halvkæreste, og normalt har jeg ingen problemer med drenge, så det er ikke der problemet ligger, desværre. Drengene på min alder siger mig intet så jeg er oppe i drengene ved 15-16 års alderen, de er sgu cool! Har bare et eller andet med at falde for de helt perfekte drenge, mega lækre, mega populære, trænede og har alt jeg gerne vil have og de syntes jeg er køn og sød og vil gerne have mig men der er altid et eller andet som tæller ned:(

Svar:
Hej med dig.
Tak for din besked.
Det lyder til, at tankerne om drenge fylder meget i dit hoved. Jeg kan godt forstå, at du gør dig mange tanker om drenge, og det er helt naturligt at begynde at interessere sig meget for dem i din alder. Når man bliver teenager, gør kroppen sig klar til at blive forelsket, og det kan derfor føles rigtig dejligt, når man ser eller snakker med en dreng, som man synes er særligt sød. Indimellem kan den store interesse for drenge også være svær, fordi det kan virke helt umuligt at få lige præcis ham, som man allerhelst vil have. Selvom begge er interesserede kan man måske opleve, at der er noget, der alligevel stiller sig i vejen for, at man kan blive kærester eller halvkærester.
Du stiller ikke noget direkte spørgsmål, men ud fra din besked forstår jeg, at du synes det er svært at finde en sød og perfekt fyr, som du kan flirte med, uden at der er noget, der trækker ned.
Når du oplever, at der er noget, der trækker ned ved drengen, tror jeg, det er vigtigt at huske på, at ingen er helt perfekte. Hvis man begynder at snakke lidt mere med en fyr, vil man med tiden ofte blive blind over for hans mindre fejl, fordi der er så meget andet dejligt ved ham. Hvis det, der tæller ned, er afstanden til ham, kan jeg godt forstå, du synes, det er svært at få det til at køre. Nu hvor du ikke ønsker en kæreste, men mere en halvkæreste, tror jeg, at det kan være en god og rar oplevelse at flirte lidt over Skype eller MSN. Måske kan du se sådan en flirt som en slags træning i, hvordan man vænner sig til, at der altid er noget, der tæller ned. Samtidig kan det også være, at du bliver så god til at have kontakt med drengene, at det bliver endnu lettere i virkeligheden.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at finde ud af, hvor man møder de drenge, man gerne vil flirte med. Tit dukker de op på steder, hvor man ikke troede, de ville være. Mange unge møder hinanden i sportsklubber eller til kreative aktiviteter (musik, teater, tegning osv.), så hvis der er noget, du har lyst til at prøve af, kan det måske være, at der vil følge drengevenner med. Ellers tænker jeg, at selvom man lige nu ikke føler, dem man kender, siger en noget, kan det hurtigt ændre sig. Nogen oplever, at drengene er mere interessante, end de først troede, når de begynder at snakke mere med dem.
Du skriver, at du ikke har nogen problemer med drenge, og at de tit også gerne vil have dig. Det er rigtig dejligt at høre, for på den måde lyder det til at du har en god mulighed for at finde sig en sød dreng, som du kan snakke og flirte lidt med. Det kan tage tid at finde en fyr, hvor I begge er glade for alt ved hinanden, men hvis du husker på, at småfejl nok ikke helt kan undgås, tror jeg snart, det vil lykkes for dig at finde en (halv)kæreste.
Jeg ønsker dig i hvert fald al held og lykke med det.
Venligst,
Matilde