dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg har skiftet skole her i år, pågrund af at jeg ikke havde det særlig godt i den gamle klasse, men nu har jeg det fint. Der går en dreng i klassen, som der har været mange problemer med, og med det mener jeg at der har været problemer mellem ham og jeg, men det er der ikke mere og vi taler sammen igen og det hele er godt igen. Men han forvirre mig meget, fordi at han får så mange forskellige følelser frem i mig. F.ek. Får såden ca 2-3 uger siden kom jeg slem til skade med min angel og kunne ikke støtte på den. Og i starten havde jeg ikke nogle krykker, og så sagde ham drengen, kalder ham bare lige (Jeppe) "hvorfor har du heller ikke et par krykker i baglommen ?" Og prøvede lige som at få noget sjov ud af det. (Det skete mandag og jegfik fat i nogle krykker onsdag) Fredagen i den uge det var sket havde vi hjemkundskab og igen sagde (Jeppe) Får sjov igen " hvorfor har du heller ikke en kørestol i baglommen ? Så havde du ikke behøvet at hoppe rundt."
Der fik han mig til at smile, da jeg var kommet til skade. Genarelt hjælper han mig når jeg kommer til skade og prøver at få mig til at grine, så jeg glemmer smerten, det hjælper ikke rigtig men det er sødt at han prøver. Og jeg kommer altså tit til skade.
Men andre gange kan han bare gøre mig rasende og være pisse irreterende.
Og så kan han også bare få mig til at smile bare ved at tænke på ham, og det er rart. Han kan næsten få mig til at glemme alt det pis og lort jeg har været igennem hele mit liv. Jeg vil altid have den tanke oppe i bag hovdet om selvmord, men den genere mig ikke rigtig mere, og slet ikke når jeg taler, ser eller tænker på (Jeppe).
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal fle får ham ? Og jeg tænkte på om i/du kunne hjælpe mig ?
Undskyld hvis der er stavefejl. Og andre fejl.

Svar:
Hej med dig
Det er godt at høre, at du er faldet godt til på din nye skole, og at dig og (Jeppe) har fået løst jeres problemer. Og det lyder endda til, at i er begyndt at blive gode venner, trods de problemer i tidligere har haft.
Du spørger, hvad du skal føle for (Jeppe), og det er lidt svært for mig at svare på, da det kun er dig selv, der kan mærke, hvilke følelser du har for ham. Men ud fra det du skriver, synes jeg godt, det kan lyde til, at du måske er en smule forelsket i ham. Du skriver, at han kan få dig til at smile, blandt andet når du tænker på ham, og at han kan få dig til at glemme dine problemer. Når en person kan gøre sådan noget ved én, kan det godt betyde, at man er forelsket i personen. Det kan dog også godt være fordi, personen er en rigtig god ven, og derfor bliver man glad, når man tænker på personen, måske fordi man har en masse sjove og gode minder sammen. Jeg tror i hvert tilfælde, det er et tegn på, at du godt kan lide (Jeppe) som person, når han kan få dig til at smile og have det på den måde.
Du skriver også, at han kan gøre dig rasende og være rigtig irriterende. Jeg tror ikke, du skal ligge så meget i de følelser, for ofte kan de personer, man allerbedst kan lide, også være dem, der til tider er allermest irriterende.
Du skriver også, at (Jeppe) tit får dig til at grine, er hjælpsom overfor dig og laver lidt sjov med dig på den gode. Når jeg hører disse ting, tænker jeg, at han også godt kan lide dig. Jeg kan dog ikke sige, om han er forelsket i dig, eller om han bare godt kan lide dig som ven. Men når i har haft nogle problemer, tror jeg, han prøver at gøre det godt igen og vise, at han gerne vil være din ven.
Det bedste råd, jeg kan give dig, er, at du må sætte dig ned og tænke over, hvilke følelser, du oftest har for ham. Er du vred på ham det meste af tiden, eller synes du for det meste, han er en sød og sjov dreng? Du kan også lave en liste over, hvilke forskellige følelser han får frem i dig, og så kan du ud fra den prøve at vurdere, hvad du synes om ham.
Måske kunne det også være en idé for dig at tale med nogen, der både kender ham og dig om, hvordan du har det, og hvad du går og tænker. Når nogen har set noget udefra, har de tit et rigtig fint - og andet - perspektiv på tingene, som kan være rart at høre om.
Jeg håber, svaret var til en hjælp, og at du bliver klogere på, hvad du føler for ham.
Venlig hilsen Ditte