Dreadlocks
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej ! Er Meget I Tvivl Om Det Er Det Rigtige Sted Jeg Skriver, Men Ved Ikke Hvor Det Ellers Skulle Være. (: Jeg Går Og Overvejer At Få Lavet Dreadlocks, Men Min Mor Mener At Det Er Meget Usundt For Håret, Og At Det Er Klamt. O__x Hvad Mener I ? Hvordan Skal Man Vaske Det ? Hvor Får Man Det Lavet ? Hvor Længe Kan Man Have Det I ? Hvordan Får Man Det ud Igen ? Håber I Kan Hjælpe ! : D Tak På Forhånd, Luna.

Svar:
Hej Luna.
Det er altid en større beslutning, når man overvejer at få ny frisure og især også når man overvejer dreadlocks. Og det kan være super fedt at prøve noget nyt - men god ide at snakke om det først og tænke sig godt om, for det er jo svært at ændre, når man først har gjort det.
Jeg prøver at svare på dine spørgsmål:
Hvad mener I?
Jeg synes at dreadlocks kan være rigtige fede. Det kommer an på hvem du er som person og om du har tålmodighed til at have dem. Jeg synes ikke de er klamme, men det er anderledes og man kan ikke bare redde dem ud, hvis man fortryder. Dreadlocks kan godt slide på håret, sådan at det bliver tyndere og måske knækker, hvis du prøver at redde dem ud - det er måske det din mor mener med at det er usundt for håret.
Hvordan skal man vaske det?
Det er en god ide at spørge der hvor man får lavet sine dreadlocks, hvordan de anbefaler at man vasker sit hår. Det kan være de anbefaler en bestemt slags shampoo. Nogen mener at man ikke skal vaske det så tit som man plejer - men man kan vaske det almindeligt.
Hvor kan man få det lavet?
Der findes mange forskellige slags saloner, hvor man kan få lavet dreadlocks. Prøv at søge på internettet. Søg på dreadlocks også den by du bor i, så kan det være der kommer nogle muligheder frem. Jeg synes det er en god ide at du undersøger flere forskellige saloner, så du ikke bare tager den første der kommer frem. Tag så hen til salonen og snak med dem, så kan i snakke om du overvejer små dreadlocks eller store. Og de kan fortælle hvad der kunne være fedt til dig og hvordan de vil gøre det.
Hvor længe kan man have det i?
Du kan have dreadlocks så lang tid, som du gerne vil. Når man får dreadlocks, så er det en længere proces, før at de bliver sådan "rigtige" og falder ordentligt til.
Hvordan får man det ud igen?
Hvis du har dreadlocks i længere tid, så kan det være nødvendigt at klippe dem helt af, sådan at du bliver helt korthåret. Nogengange kan man redde det ud igen, men det er ikke altid at håret er så pænt bagefter dreadlocks. Derfor skal du være forberedt på at du må klippe dit hår af, sådan at der kan vokse nyt og sundt hår ud igen.
Jeg håber du kan bruge mine svar. Held og lykke med dreadlocks-frisuren, hvis du bestemmer dig for det.
Mange tanker
Bibi