Drømmer om en anden
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.
Jeg har en kæreste som jeg er utrolig glad for, jeg elsker ham og jeg vil aldrig nogensinde miste ham.
Men jeg har fået en rigtig god ven, vi snakker rigtig meget sammen og vi er rigtig tætte, og det har så resulteret i, at jeg nu har haft 3 drømme om ham: en hvor han rørte ved mine bryster og 2 hvor vi har kysset rimlig voldsomt.
Er utrolig forvirret, for jeg er ikke forelsket i ham overhovedet. Jeg ELSKER min kæreste og vil aldrig gøre noget som kunne såre ham!
Hvad betyder mine drømme?
På forhånd tak

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at det kan være ret forvirrende at drømme om en anden end ens kæreste, og man kan blive helt i tvivl om, hvad det mon betyder.
Det er rigtig svært at sige, hvad drømme betyder - alt det, der foregår i drømmeverden, når man sover, er lidt en gåde for os mennesker. Vi ved ikke, hvordan det foregår, og hvorfor vi drømmer, som vi gør. Man kan have nogle rigtig mærkelige og urealistiske drømme, hvor det er svært at forstå, hvor det kommer fra. Men vi drømmer tit om de mennesker, der er i vores liv, og som vi har set eller tænkt på i løbet af dagen. Det kan derfor måske bare være fordi, at du har set din ven eller tænkt på ham i en eller anden sammenhæng, at han dukker op i dine drømme.
Jeg vil ihvertfald sige, at det der helt klart er vigtigst, er hvordan du har det, når du er vågen. Så længe du slet ikke er i tvivl om, at du elsker din kæreste, og at det er ham, du vil have, og at du ikke har nogle følelser (udover venne-følelser) for din ven, så er der ikke noget at være nervøs for. At du drømmer om ham, kan skyldes noget helt andet, end at du har følelser for ham - måske ville du ønske, at din kæreste ville røre ved dine bryster eller kysse dig på den måde, som i drømmen? Drømmene kan også være helt tilfældige - måske har du set en film, hvor de kyssede eller sådan noget. At det så bliver din vens ansigt i stedet for din kærestes, kan være helt tilfældigt.
Så jeg tænker, at så længe du i vågen tilstand ikke er i tvivl om, at du elsker din kæreste, så er der ingen grund til at blive forvirret og usikker over de mærkelige ting, man kan drømme om natten.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra Janni