Det føles underligt....

brevkassespørgsmål

Det føles underligt....

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 8 år 5 måneder siden

Jeg ved ikk om det er det rigtige sted jeg skriver til men jeg forsøger...

Jeg har mødt den her mega søde fyr. Han er 2 år ældre end mig men det er irelevant.

Jeg har efter jeg har lært ham at kende fået den her underlige følelse i kroppen. Jeg føler mig trist uden ham og føler mig underligt glad når jeg er med ham. Jeg lider a skizofreni og når jeg er med ham er det ikke så svært for mig at være inde i mit hoved. Han gør mig glad. Jeg har ikke følt ordentlig glad i over 2 år før jeg mødte ham pga min skizofreni. Mit problem er at min krop er begyndt at opfører sig som var jeg ved at gå i pubpateten igen. men det der undre mig er hvorfor jeg har disse underlige følelser omkrig ham og hvorfor min krop er begyndt at reagere på den måde igen efter jeg har mødt ham.

Svar:

Hej du

Hvor er det dejligt at høre, at du har mødt en sød fyr, som gør dig helt glad. Det er bare en rigtig god og rar følelse. Men det kan også give anledning til forskellige tanker og spørgsmål, som kan være forvirrende og svære at finde ud af.

Når man møder en fyr, som man synes om og som gengælder det, så kan det sætte gang i mange ting. I dit brev skriver du, at du føler dig trist uden fyren og glad, når I er sammen. Det lyder alt sammen som om, du oplever at være forelsket. Når man er forelsket udløser det endorfiner i hjernen, som fremkalder en lykkefølelse i kroppen. Det kan føles som om, man svæver på en sky og intet kan røre én. Det kan sætte gang i mange følelser, og det er ikke underligt at man både kan være meget glad og meget trist. Pludselig har man én, som betyder meget og som man kan blive bange for at miste. Når han ikke er der, kan man savne ham, fordi det føles rart, når han er tæt på. Det er en helt normal måde at reagere på. Sidst i dit brev skriver du, at din krop reagerer som om, du er ved at gå i puberteten igen. Nu uddyber du ikke, hvad der helt præcist sker med din krop, som minder om puberteten. Derfor kan det være svært at svare helt præcist på, hvorfor din krop reagerer sådan. Men generelt vil jeg sige, at forelskelse kan sætte gang i rigtig mange ting, og både psyken og kroppen kan reagerer på det. Det kan måske virke underligt, at der kan ske så mange ting, bare fordi man møder en sød fyr, og på den måde fungerer vo mennesker også lidt mærkeligt. Men på den anden side, så fortæller det også bare noget om, at du er glad for fyren. Så tillykke med det.

Jeg ønsker dig alt det bedste - hvor er det dejligt at du oplever noget medgang og føler dig glad igen. Og skulle der nu dukke nogle flere spørgsmål op, så ved du, hvor vi er - vi deler gerne endnu flere tanker med dig.

De bedste hilsner fra Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål