det er blevet værre :(

brevkassespørgsmål

det er blevet værre :(

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Jeg har skrevet her ind før undskyld.... Men jeg tror det var fra min anden e.mail det med min danselære med at jeg godt kunne lide ham. Det hele er blevet værre jeg er virkelig besat af ham nu Og jeg har svært ved at følge med til dansetimen... Jeg er begyndt at se virkelig meget op til tirsdag nu for det er der jeg skal derhen... Og jeg er virkelig forelsket i ham:( Jeg høre hen sang som minder mig meget om ham og jeg tænker hele tiden på ham.. hvad skal jeg gøre?..

Svar:

Kære pige

Jeg kan virkelig godt høre, at du er vild med din danselærer og det er svært for dig at have de følelser for ham, når du ikke ved, hvad du skal gøre med dem.

Når man er forelsket i en man ikke kan få, kan følelserne være meget stærke og fylde meget, som de også gør for dig. Vi kan ikke tage de følelser væk, men vi kan gøre noget, for at det bliver nemmere for dig at have dem. Og jeg vil gerne lige sige til dig, at dine følelser kan komme til at fylde mindre med tiden.

Så det jeg synes, du skal gøre nu, er at få snakket med dine forældre om det eller en anden voksen. Hvis du går i en klub, kunne der så ikke være en du kunne snakke med der? Det er meget vigtigt at få snakket med nogen, så du ikke går rundt med alle de følelser alene.

Det er rigtig godt, du har skrevet herind for at få noget hjælp, men for din egen skyld, så må næste skridt for dig være at fortælle det til en voksen, der er tæt på dig. Jeg kan jo ikke vide det, men det virker ikke til, at du har sagt det til nogen endnu :-). Og det kan godt tage tid før du er klar til det, men det kan lette dit hjerte at gøre det. Og det er rigtig godt, at du kan bede om hjælp.

Jeg synes du skal overveje at skifte over på et andet dansehold. Det skulle jo gerne være rigtig fedt for dig at komme til dans og hvis det bliver for meget for dig og du siger, at du ikke rigtig kan følge med, så var det måske en god ide?!

Måske det ville være rart for dig at komme til dans uden at du behøver at tænke så meget på, at du er forelsket i din lærer, så tror jeg det ville blive lettere for dig at følge med i dansen :-)

Tænk lidt over mit foreslag og sørg for at få snakket med nogen, der kan hjælpe dig! Du skal ikke stå alene med at finde ud af det.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre

De bedste hilsner Rikke