det der med kærester
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hey cyberhus først vil jeg sige at det er en genial side og jeg har fået svar på mange spørgsmål ved at læse de svar som at i har givet til andre, når det er sagt så har jeg et spørgsmål om det med kærester. Det er fordi at engang havde jeg en kæreste som at jeg mødte på en lejr, jeg mødte hende pige og så begyndte vi at skrive rigtig meget sammen og det endte så med at vi blev kærester men problemet er at hun bor på sjælland og jeg på fyn det varede ik så længe det forhold fordi at hun skrev at vi jo ikke ku ses så tit på grund af afstanden men en uge efter har hun så fundet sammen med en anden som bor på fyn og jeg bliver pisse jaloux og jeg skrev så med hende og sådan og der gik så et langt stykke tid hvor at jeg ikke skrev med hende, men så begyndte vi at skrive igen og vi aftalte at vi bare var gode venner jeg er stadig vild med hende hva skal jeg gøre

Svar:
Hej med dig
Tusind tak for roserne og dejligt at du kan få noget ud af at læse de andres spørgsmål og svar. Og endnu bedre at du så selv skriver, når du føler du har brug for et præcist svar. Og jeg kan godt forstå du blev jaloux og det er der ikke noget forkert i. For det må da også være rigtig hårdt, nu når du stadig er vild med hende.
Du skriver ikke om hun stadig, er sammen med ham den anden fra fyn. For hvis de er det, så virker det som om, hun manglede en undskyldning til, at slå op. Men lige meget om hun er sammen med ham stadig, eller ikke er. Så er du nød til, at respektere hun ikke vil være sammen med dig længere. Jeg kan godt forstå det er svært at acceptere, men det er et valg hun har taget.
Men jeg syntes da det er rigtig fedt, at i er blevet gode venner og hvis du kan holde ud, så hold godt fast i det, for det kan udvikle sig til et rigtig tæt venskab. Men hvis det er for hårdt for dig, så tror jeg du er nød til, at fortælle hende det. Altså fortælle du stadig er for vild med hende til, at kunne være gode venner med hende og du håber det engang går over, men lige nu kan du ikke.
Jeg kan godt forstå hvis du syntes det er for hårdt ikke, at skulle have hende tæt på dig længere. Men jeg håber det kan hjælpe, at tænke på hun ikke er den eneste, for der er også er andre dejlige piger, som kan være lige noget for dig. Også selvom det ikke virker sådan, lige nu.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw