Desperat eller ej?

brevkassespørgsmål

Desperat eller ej?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 9 måneder siden

Jeg har skrevet med en dreng i ca. 2 uger nu og vi ha r snakket om at vi skal mødes den anden sidste uge i sommerferien. Altså vi har snakket sammen over Snapchat så jeg har set billeder af hans ansigt og ved at det er HAM. Jeg tror måske jeg er lidt forelsket i ham...

Men alligevel ved jeg ikke om jeg skal mødes med ham eller om jeg skal vente fordi jeg er desperat??

Hvis vi skal mødes så ville jeg for det første ikke vide hvor det skulle være og for det andet hvis jeg endte med at komme sammen med ham så vil folk jo spørge om hvordan vi startede og sådan noget...

Altså jeg snakkede for første gang med ham på en app (Kiwi Q&A) men jeg tror at hvis min mor møder ham og spørger hvordan vi "fandt hinanden" så tror jeg at hun vil blive skuffet og sur for hun vil nok ikke have at jeg møder folk sådan på "nettet".

Nogle eksempler på ting man kunne lave første gang (hvor der ikke er andre familiemedlemmer)? Og hvad skal jeg gøre hvis det med min mor sker? Og er jeg desperat eller ej?

Tak for svarene på forhånd:)

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt for dig, at du har fundet en sød fyr at skrive med. Og det er forståeligt, at I gerne vil mødes, når I har god kemi. Det er også forståeligt, at du godt kunne tænke dig nogle råd omkring det. Du har forskellige spørgsmål, og jeg vil dele mit svar op i de punkter, som du spørger ind til.

Du skriver, at du er forelsket i fyren, og det er rigtig dejligt for dig. På den anden side er du også lidt i tvivl om, om du vil mødes med ham allerede. Det er helt forståeligt, at du har tanker for og imod. Man kan ikke sige, at der er en regel for, om det er for tidligt at mødes med ham - det er forskelligt, hvordan man har det med det. Hvis du er nervøs for, om du kommer til at gå over din egen grænse og gå for hurtigt frem, så kan det være en hjælp at have tænkt over dine grænser hjemmefra. Måske kune det være godt at vende det med en veninde, som kan spørge ind og give dig sine tanker.

Eksempler på ting, man kan lave første gang?

På første date er man som regel nervøs og spændt. Så generelt kan det være en god ide at tænke over, hvad du kan lide at lave og hvad du slapper af med. Hvis du føler dig tryg ved det, I skal lave, så bliver det sandsynligvis en bedre oplevelse. Der er mange muligheder; fra at gå en tur, til café, til biograf, en fysisk aktivitet, en picnic osv. Kun fantasien sætter grænser. Du kan evt lave en liste med alle de ting, du kan komme i tanke om, og så sende den til ham. Hvis der er noget, han også kunne tænke sig, så kan I gøre det.

Du skriver, at du er sikker på, at han er den, som han udgiver sig for at være. Det er sådan, at der er en chance for at blive snydt, på hjemmesider/apps. For en sikkerheds skyld kan du overveje, om du skal tage en veninde med, som kan sidde i baggrunden i starten, for at tjekke, om alt er okay. På den måde, er du ikke alene, hvis der skulle ske noget. Det er slet ikke sikkert, men risikoen er der alligevel. Du kan tænke over, at den første date foregår et sted, hvor I ikke er helt alene, for at passe bedst muligt på dig selv.

Hvad med mor?

Du skriver, at din mor vil være skuffet, hvis hun fandt ud af, at I har mødt hinanden online. Du skal vide, at hvis hun bliver skuffet, så er det sandsynligvis fordi hun elsker dig og ønsker at passe godt på dig. Men det kan godt være rigtig irriterende, at hun ikke synes om det. Det lyder som om, du har mest lyst til at hun ikke får noget af vide. Jeg vil dog anbefale dig at fortælle din mor sandheden. Det kan være svært og rigtig grænseoverskridende, hvis du er sikker på, at hun vil blive skuffet. Men samtidig vil du formentlig opleve, at det er dejligt at du ikke skal finde på historier, som ikke passer. Det kan nemlig blive stressende i længden. Måske vil hun blive skuffet, men hvis I får en god snak om det, så kan både du og hun få sagt det, som I tænker. Ved at du er ærlig overfor hende, så kan du vise hende, at selvom du ikke er enig, så respekterer du hendes tanker. Det at være ærlig og lægge kortene på bordet, kan ende med en god samtale, hvor man lærer hinandens grænser at kende. Og det kan være både sundt og rart.

Desperat eller ej?

Om man er desperat findes der ikke, som sådan, en opskrift på. Det er meget forskelligt, hvad folk vil sige er desperat. Og i sidste ende er det vigtigste, hvad du selv synes. Du kan måske prøve at sætte dig helt alene og tænke over, hvad du tænker og føler omkring det. Din mening er den vigtigste, så du kan prøve at lukke andres meninger ude og fokusere på, hvad mavefornemmelsen siger.

Rigtig god fornøjelse med de ting, som du går i møde. Jeg håber, du har fået lidt mere mod på det hele og snart finder ud af, hvad du gør med både din mor og ham den søde fyr.

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål