den rigtige?

brevkassespørgsmål

den rigtige?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 10 år 1 måned siden

hej har skrevet herinde nogle gange og er super glad for jeres hjælp :)

jeg har en kæreste vi har været sammeni 7 måneder nu, jeg har tit tænkt på hvordan man ved og kan mærke at man ha rfundet den eneste ene, jeg har været igennem et par røvhuller der har ødelagt mig og min selvtillid, jeg er virkelig glad for min nuværende kæreste og vi har det sup er godt sammen, han bliver ved med at sige at vi skal flytte hjmeefra sammen giftes og have børn sammen når vi bliver ældre, men hvordan kan man være aikker på at han er den rigtige?

håber i kan svare, for jeg ved ikke hvad jeg skal svare ham når han siger de ting.

Svar:

Hejsa!

Først og fremmest er det rigtig godt at høre, at du har kunnet bruge den hjælp, du har fået her i Cyberhus. Det er vi rigtig glade for.

Skønt, at du har en kæreste, som du er vildt glad for. Mange oplever, at de skal prøve at være sammen med nogle stykker, før de finder en, som virkelig gør dem glade. Det lyder som om, at du og din kæreste har det på samme måde med hinanden, og at følelserne går begge veje. I er dog stadig meget unge, og der kan nå at ske mange ting, og af samme grund er det måske en smule tidligt at begynde at snakke om at få børn, flytte sammen og blive gift. På den anden side er det egentlig også blot et tegn på, at han er vild med dig, så måske skal du bare glæde dig over, at han synes, du er så skøn, at han har lyst til alting sammen med dig.

Jeg kan dog godt forstå, du ikke ved, hvad du skal svare ham. Måske behøver du ikke gøre så meget andet end at smile og sige til ham, at du også er vild med ham, og at du er glad for hans søde ord. Hvis du synes, det er for voldsomt at snakke om sådan nogle ting, som er så langt ude i fremtiden, kan du sige til ham, at du har brug for, at I bare nyder at være forelskede nu her, og så må I tage resten, som det kommer. Han kan ikke forvente, at du skal sige det samme til ham, for det er nogle meget store ting at love hinanden i så ung en alder.

Det er svært at svare på, hvordan man ved, om man har fundet den rigtige. Det er nemlig ikke noget, man kan finde tydelige tegn på - udover at man kan mærke efter på sig selv og vurdere, om det føles rigtigt. Hvis man får sommerfugle i maven og kan mærke en indre varme ved tanken om en person er det gode tegn på, at man i det mindste har fundet en, man er glad for. Måske skal du ikke tænke så meget over, om han er den rette for dig for resten af livet. Tænk i stedet, at han er den rette lige nu - og nyd det med alt, hvad det indebærer.

Jeg håber, du og din kæreste fortsat bliver ved med at være så glade for hinanden, som I er nu, og jeg ønsker dig held og lykke med det.

Vh. Matilde