Den her søde dreng

brevkassespørgsmål

Den her søde dreng

brevkassespørgsmål af
Josefine
14 år
Oprettet 7 år 8 måneder siden

Jeg har i lidt tid godt kunne lide den dreng. Vi var begyndt at blive bedre venner og var begyndt at snakke mere sammen. Så fik jeg at vide af min veninde at han synes jeg var begyndt at blive lidt sød.

Han kigger nogen gange på mig i timerne, vi griner sammen, vi aftalte på et tidspunkt at komme i gruppe sammen og vi har haft vores inside jokes.

Min lærer sagde også at det var rigtig godt at mig og ham drengen var blevet bedre venner. Og det fik mig til at indse at jeg kunne lide ham.

Men nu snakker vi næsten ikke sammen, det er akavet og jeg tror han prøver at undgå mig.

Det var ikke fordi at det var sådan helt flirte agtigt men stadig følte jeg at vi havde noget.

Men jeg ved bare ikke. Lyder det som om at han kan lide mig?

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt at du er blevet rigtig glad for den her dreng, og samtidig vildt frustrerende ikke at vide om han har det på samme måde.

Det er meget svært at svare på om han føler noget for dig, for det er selvfølgelig kun ham der sådan rigtig vil kunne svare på det. Du siger at I kan grine sammen i timerne og at i på et tidspunkt havde nogle jokes sammen. Det tyder i hvert fald på at han godt kan lide dig. Men det er selvfølgelig svært at vide, på præcis hvilken måde han kan lide dig.

Du siger at det virker som om han prøver at undgå dig lige nu. Måske er det fordi han fornemmer at du kan lide ham på sådan en flirt-agtig måde, og det er han ikke interesseret i? Måske er det derfor han prøver at undgå dig?
Men det kan lige så godt være at han faktisk også er meget interesseret i dig, men at han bliver meget nervøs og genert når du er i nærheden...netop fordi han faktisk er lidt vild med dig.

Det er ganske enkelt umuligt at sige noget om, sådan på afstand her i brevkassen. Så jeg tænker at det bedste du kan gøre er at kaste dig ud i det og spørge ham. Enten sådan helt direkte fortælle ham at du synes han er sød, eller måske mere indirekte ved at prøve at komme lidt tættere på ham i timerne eller i frikvarteret og snakke lidt med ham for at se hvordan han reagerer.

Det eneste du med sikkerhed kan vide er hvordan du selv føler og så handle på det.

Held og lykke med det
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål