Den her pige..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey. Jeg er en dreng på 14 år. Altså jeg er nok en af klassens 'seje' drenge, altså venner med alle drengene og snakker med alle 'dullerne' eller hvad man nu siger ;-) Men selvom jeg fremstår som en med verdens største ego, og jeg ved lige hvad jeg gør osv. Så opfører jeg mig egentlig kun sådan fordi jeg har et rimelig lavt selvværd, og har døjet med det hele livet. Nå men der er den her pige, "c" som kom hjem fra jule mærke hjemmet for godt et år siden. Allerede før hun tog afsted var hun en af de populære piger på skolen. Men selv den gang havde jeg et lille crush på hende. Det bare det at jeg ikke kan få mig selv til at skrive til hende. Hun har selv fået meget mere selvtillid siden hun tog afsted og det jo meget godt, og jeg tror at hun også er lidt lun på mig. Men tankerne om at hun skulle vise beskederne til sine veninder videre og jeg så skulle fremstå som en eller anden taber holder mig alligevel fra det :s Håber i kan hjælpe mig, på en eller anden måde.

Svar:
Hej med dig...
Jeg tror der er rigtig mange der kender den der følelse som du beskriver..og jeg kan sagtens forstå at det bare er svært at få taget det skridt.
Du skriver, at du på nogle områder kæmper lidt med dit selvværd og det gør måske at du tænker endnu mere over det. Men du skal også vide, at alle ville være både nervøse og usikre når de gerne vil spørge en pige de synes er rigtig sød. Men nu skal du høre.. jeg har et par forslag til dig og måske kan du bruge dem.
Du har gået og haft et crush et stykke tid og derfor lyder det til at du rigtig godt kan lide den her pige. Plus du har en god fornemmelse af, at hun også kan lide dig, så det er jo en rigtig god start. Derfor synes jeg helt sikkert også du skal tage det næste skridt og finde ud af om der kunne blive noget mere.
Der er ingen garantier i kærlighed og derfor er der jo også en risiko for at hun ikke ser dig på den måde, men det behøver ikke at holde dig tilbage. Fordi de fleste piger synes ikke det er taberagtigt når fyren er ærlig og sætter ord på hans følelser. Faktisk tit omvendt.:)
Mange piger synes det er romantisk og derfor vil de også svare pænt og ikke synes det er taberagtigt.
Jeg synes du skal kaste dig ud i det og sige det direkte til hende, eller spørge hende om hun har lyst til at lave noget sammen en dag. Du kan også vælge lidt romantik og sende hende en invitation, måske et par biografbilletter og et sødt kort :)
Du kan også vælge at starte lidt mere stille og begynde at skrive med hende på facebook eller over mobilen. på den måde viser du, at du er interesseret og så kan du se hvor det bærer hen.
Nu ved jeg ikke hvor mange piger du har spurgt i dit liv, men det handler også om lige at prøve det nogle gange og det er helt okay at være både nervøs og usikker.
Jeg håber du finder en måde at fortælle hende hvordan du har det..
De bedste hilsner
Camilla