Den her pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er en dreng på 13 år. Jeg har i meget lang tid været vild med en pige i min klasse. Vi snakker godt sammen og snakker stort set åbent om alt. Der er så kommet en ny pige i klassen. Hun tager alt hendes tid, og slår og sparker mig. Jeg har prøvet at: - Sige at hun skal stoppe - Sige det til læren - Ignorere hende Men hun bliver ved. Jeg er meget nervøs for at den første pige og jeg glider væk fra hinanden. Og ikke nok med det kan min bedste ven også mega godt lide den første pige. MVH. DD

Svar:
Hej DD
Det er rigtig godt, du skriver til os her i brevkassen, for det er ikke en nem situation, du står i. I er tre, som rigtig gerne vil have tid sammen med den samme pige, og den nye pige i klassen tager meget af hendes opmærksomhed. Det positive er, at du og den første pige har et rigtig godt forhold til hinanden, så selvom den nye pige tager meget opmærksomhed lige nu, så vil I to altid have et helt specielt forhold til hinanden.
Det lyder som om dit største problem er, at du er bange for at dig og din veninde glider fra hinanden og det skal selvfølgelig helst ikke ske, når I er så gode venner. Som jeg ser det bliver du nødt til at snakke med din veninde om det. Fortæl hende hvordan du har det, at du føler den nye pige i klassen tager al hendes tid og at du savner at være sammen med hende.
Jeg synes også, du skal fortælle hende, at du er vild med hende, hvis hun ikke ved det. Det kunne jo være I kan blive mere end bare venner. Jeg ved godt det er svært at sige sådan noget, og hvis du ikke føler du kan sige det til hende lige nu, så kan du jo starte med at gøre nogle småting, så hun måske kan få en ide om, at du godt kan lide hende. Det kan være du finder en blomst i vejkanten du kan tage med til hende, skrive en sød sms, eller sådan noget lignende.
Jeg synes ikke det er okay den nye pige slår og sparker dig. Du skriver, at du har sagt til hende at hun skal stoppe, sagt det til læreren og ignoreret hende og det ikke virker. Jeg synes, at du skal sige det til dine forældre og bede dem om at snakke med din lærer om det, så læreren kan snakke med hendes forældre. Eller måske kan dine forældre snakke med hendes forældre om det. Det er jo ikke særlig rart at blive slået og sparket, så det skal der helt sikkert gøres noget ved, så det ikke sker igen.
Du skriver også, at din bedste ven kan lide din veninde. Hvis han ikke er lige så gode venner med din veninde som du er, har du jo en klar fordel. Jeg synes ikke, du skal lade dig afskrække af at han også kan lide hende, når du er så vild med hende som du er. Jeg synes bare, at du skal få fortalt din veninde at du er vild med hende, og så må hun jo finde ud af, om hun også er vild med dig. Hvis din ven er en rigtig god ven, vil han også synes det er i orden, hvis I bliver kærester.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Jane